Full version: Klematis Summer snow
Örnudden
Hej! Har fått några rankor av klematisen Summer snow. Jag undrar hur bäst rotar den (finns lite smårätter redan nu), ska plantera den i kruka pga att jag inte riktigt vet var jag vill ha den ännu. Ska krukan stå ute i vinter och ska den då täckas/skyddas, typ bubbelplast runt. Eller ska jag bara rotslå den så länge över vintern? Vilken jord just nu under den preliminära förvaringen?
Många frågor men tacksam för svar.
addo
Jag har aldrig sticklingsförökat klematis. Men hittade den här tråden när jag sökte http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=76436 jag skulle gissa att det är bäst att förvara sticklingarna svalt men frostfritt under vintern, har du inte en sån plats att ställa sticklingarna på så isolera så mycket du kan genom att kratta upp en hög löv runt krukan eller liknande.
Finn Klematis
Hej!

Som jag har skrivit många gånger för.
DET FINNS INGEN KLEMATIS SOM HETER SUMMER SNOW:
Det finns två klematis som säljes under det namnet.
1. Paul Farges.
2.Vitalba.
Oberoende vilken klematis Du har. Gräv ner krukan i jorden.

Finn.
Eva i Skåne
En följdfråga till dig Finn.
Hur ser man skillnad? Det är ju kul att veta rätt namn på den som är köpt som Summer Snow.
Finn Klematis
Hej.

Paul Farges. Blommor Ca. 2,5 Cm. stora. Små fröställningar. Klippgrupp 3.

Vitalba. Blommor Ca. 1 Cm. stora. Stora fröställningar. Klippgrupp 1.

Finn.
Eva i Skåne
Tack Finn! Då vet jag att min är en Paul Farges.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon