CITAT (Gita @ 13-08-2016, 12:38)

Ett växande politikerförakt är nog inte så konstigt för man undrar ju verkligen vad är det för människor som fått förtoendet att sitta i regeringen och på sätt besluta över våra liv.
Att köra bil med alkohol i kroppen är faktiskt riktigt no, no, no....och hur dum är man inte om man sätter sig i bilen efter ett par glas vin.
Gita
lite orättvist,gita.
Håller helt med dej om alkohol o fordonstrafik.
men det är ytterst få i riksdag o regering som idag är nykterister och tyvärr tillhör det umgängesformerna att dricka i de flesta sammanhang.jag är helt övertygad om att det dagligen sitter ledamöter i salen och röstar som har både 0,2 promille o högre än så.
Jag har själv kommit i kontakt med personer som varit alkoholiserade,kört bil på fyllan,krockat m.m.
Min bror är nykter alkoholist,likaså min bäste vän sedan 35 år.Honom har jag hämtat upp från många rännstenar under livets gång.
Själv blev jag nykterist i 20-års åldern och blev medlem både i IOGT-NTO och MHF. Men jag har aldrig vänt mig mot släkt o vänner som dricker alkohol då det är deras val o liv.istället har jag försökt stötta och minska skadeverkningar på familjer o barn.
både min bror o bäste vän har nu lämnat alkoholen bakom sig,av eget val.
Jag dömer alltså inte den nu avgående ministern utan tycker det är hederligt o rakryggat av henne att ta konsekvenserna av sitt handlande.Hon har förhoppningsvis lärt sig något för framtiden. ulf