Gita
Ett växande politikerförakt är nog inte så konstigt för man undrar ju verkligen vad är det för människor som fått förtoendet att sitta i regeringen och på sätt besluta över våra liv.

Att köra bil med alkohol i kroppen är faktiskt riktigt no, no, no....och hur dum är man inte om man sätter sig i bilen efter ett par glas vin.
Gita
*Stintan*
Oförlåtligt dumt och klantigt. Där spriten går in går vettet ut. Såklart inte såna omdömeslösa personer ska sitta i regeringen så bra att hon avgick omedelbart.
Huggorm
Har ministrarna alltså fortfarande inte chaufförer som kör åt dom?
Aqvakul
Taskigt omdöme och möjligen alkoholproblem. Hennes historia låter tunn. Troligen har hon druckit mer än två glas. Omöjlig som minister, allra minst som gymnasieminister!
Gossen Ruda
Oj vad glad Gita blev, hon har inte haft så mycket att klaga på vad gäller regeringen. Klantigt gjort dock att köra onykter men inget man kan klanka ner på hela regeringen för.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Aqvakul @ 13-08-2016, 13:37) *
Taskigt omdöme och möjligen alkoholproblem. Hennes historia låter tunn. Troligen har hon druckit mer än två glas. Omöjlig som minister, allra minst som gymnasieminister!

det var precis det jag tänkte att som gymnasieminister kör rattfull. det är inte lätt att förklara för gymnasieelever att man inte skall dricka.

jag tror inte heller att det stämmer hur mycket hon har druckit.

elisabeth
Mjärden
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 13-08-2016, 17:19) *
det var precis det jag tänkte att som gymnasieminister kör rattfull. det är inte lätt att förklara för gymnasieelever att man inte skall dricka.

jag tror inte heller att det stämmer hur mycket hon har druckit.

elisabeth

Det är ju en av de anonyma ministrarna i regeringen, som jag inte vet vad hon heter. Sen tror jag inte gymnasieelever bryr sig om vad en minister gör, de flesta liksom jag vet inte vad hon heter, man får vara glad om de bryr sig om vad lärarna säger........
Huggorm
Frågan är om hon utfört något nyttigt som gymnasieminister under de här två åren?
malarmaster
Hennes bana blev kort,åtminstone denna gång. Nej,alkohol o fordon hör inte ihop så hon gjorde helt rätt som tog konsekvenserna istället för att mörka eller försöka bortförklara.
tror inte heller att regeringen i långa loppet påverkas av detta avhopp,då är miljöpartiets eskapader betydligt värre och kommer upp i nästa valrörelse.

Som minister har hon varit anonym,har inte hört något särskilt om hennes insats.
Under alliansen hade vi en skolminister. han redde ut det ensam o gjorde det bra.
Löfven tillsatte tre ministrar för samma jobb och än har det inte hänt något positivt på skolområdena.
Nu ersätts alltså en av dessa,en ny minister som skall skolas in .
Jag har sagt det innan,Löfven har ett tungt lass att dra , nu 3 ministeravgångar på 4 månader. Ulf
malarmaster
CITAT (Gita @ 13-08-2016, 12:38) *
Ett växande politikerförakt är nog inte så konstigt för man undrar ju verkligen vad är det för människor som fått förtoendet att sitta i regeringen och på sätt besluta över våra liv.

Att köra bil med alkohol i kroppen är faktiskt riktigt no, no, no....och hur dum är man inte om man sätter sig i bilen efter ett par glas vin.
Gita
lite orättvist,gita.
Håller helt med dej om alkohol o fordonstrafik.
men det är ytterst få i riksdag o regering som idag är nykterister och tyvärr tillhör det umgängesformerna att dricka i de flesta sammanhang.jag är helt övertygad om att det dagligen sitter ledamöter i salen och röstar som har både 0,2 promille o högre än så.
Jag har själv kommit i kontakt med personer som varit alkoholiserade,kört bil på fyllan,krockat m.m.
Min bror är nykter alkoholist,likaså min bäste vän sedan 35 år.Honom har jag hämtat upp från många rännstenar under livets gång.
Själv blev jag nykterist i 20-års åldern och blev medlem både i IOGT-NTO och MHF. Men jag har aldrig vänt mig mot släkt o vänner som dricker alkohol då det är deras val o liv.istället har jag försökt stötta och minska skadeverkningar på familjer o barn.
både min bror o bäste vän har nu lämnat alkoholen bakom sig,av eget val.
Jag dömer alltså inte den nu avgående ministern utan tycker det är hederligt o rakryggat av henne att ta konsekvenserna av sitt handlande.Hon har förhoppningsvis lärt sig något för framtiden. ulf
Gita
CITAT (malarmaster @ 13-08-2016, 19:45) *
lite orättvist,gita.
Håller helt med dej om alkohol o fordonstrafik.
men det är ytterst få i riksdag o regering som idag är nykterister och tyvärr tillhör det umgängesformerna att dricka i de flesta sammanhang.jag är helt övertygad om att det dagligen sitter ledamöter i salen och röstar som har både 0,2 promille o högre än så.
Jag har själv kommit i kontakt med personer som varit alkoholiserade,kört bil på fyllan,krockat m.m.
Min bror är nykter alkoholist,likaså min bäste vän sedan 35 år.Honom har jag hämtat upp från många rännstenar under livets gång.
Själv blev jag nykterist i 20-års åldern och blev medlem både i IOGT-NTO och MHF. Men jag har aldrig vänt mig mot släkt o vänner som dricker alkohol då det är deras val o liv.istället har jag försökt stötta och minska skadeverkningar på familjer o barn.
både min bror o bäste vän har nu lämnat alkoholen bakom sig,av eget val.
Jag dömer alltså inte den nu avgående ministern utan tycker det är hederligt o rakryggat av henne att ta konsekvenserna av sitt handlande.Hon har förhoppningsvis lärt sig något för framtiden. ulf

Nu har jag inga invändningar att en minister tar ett par glas vin, det gör jag gärna själv och det är ju inget brott. Men att vara så omdömeslös att man sätter sig bakom ratten och kör efter ett par glas vin bör verkligen ingen minister eller för den delen någon annan vara.
Tidigare har ministrar varit tvugna att avgå efter skitsaker som obetald TV-licens. Rattfylla är i mina ögon ett betydligt allvarligare och ett väldigt osmakligt brott.
Att påstå att det hedrar henne att hon avgick så snabb tycker jag är fel för hon hade nog inget val.
Gita

segelbåt
Det är väl inte så jobbigt att avgå när man vet att man får 1 524 000 kronor i belöning. Och hon vet att hon är välkommen tillbaka i sossetoppen längre fram när S-väljarna glömt bort hela saken.

Så nu har hon en årslång betald semester på skattebetalarnas bekostnad där hon kan pimpla vin hur mycket hon vill. Stackars henne.
Elisabeth-Västkustkolonisten
jag förväntar mig inte heller att politiker skall vara nykterister. dom får gärna unna sig ett gott vin men inte inte supa och sen göra bil eller när dom skall jobba.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon