Elisabeth-Västkustkolonisten
är det bättre?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11252545.ab

du tycker väl synd om ministern som körde rattfull. skall alla ministrar och övriga politiker köra rattfull? skall dom inte behöva sig bry om lagar och trafikregler?

jag tror att det inte var första gången som hon körde rattfull.
Gita
CITAT (sparvuggla @ 14-08-2016, 08:49) *

Politikerna har verkligen sett om sina hus och Reinfeldt gör ju precis som sin företrädare GP som ju satte ribban.
Tycker du att det är värre när Reinfeldt tar ut pengar enligt regler som andra bestämt än när Persson eller t.ex Håkan Juholt som lär få ca 5,5 miljoner i pension fram till 65 års ålder när han nu lämnar riksdagen. De två senare säger sig ju också representera en folkrörelse, dvs arbetarrörelsen.
F.ö stramades ju dessa regler åt en aning (fortfarande alldeles för generöst, enl min mening) under Alliansens tid som regerande.

Man bör f.ö komma ihåg att de som varit flitigast med att utnyttja de generösa avgångsvederlagsregler som finns är dock vänsterpartistiska riksdagsmän.
Men visst reglerna är alldeles för generösa, förstår dock inte hur det kan vara värre när en moderat utnyttjar dessa än när sossar och en massa vänsterpartister gör det samma.

När det gäller rattfyllekörningen så tycker jag inte det hedrar henne att självmant avgå efter samtal med Löfven.
Alla vet ju att hon inte hade något val, och att Löfven varit tvungen att sparka henne så vad är det som hedrar henne?
Gita
*Stintan*
Lika illa vem det än är som skor sig på skattemedel. Finns inte en politiker som föregår med gott exempel. Snikna är dom allihop. Avskaffa de generösa avgångsvederlagen för politiker!
Donnan som körde rattfull kan vi väl både ha och mista. Finns väl knappt någon som vet vem hon var/är eller vad/om hon gjort något i regeringen.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (*Stintan* @ 14-08-2016, 10:33) *
Lika illa vem det än är som skor sig på skattemedel. Finns inte en politiker som föregår med gott exempel. Snikna är dom allihop. Avskaffa de generösa avgångsvederlagen för politiker!
Donnan som körde rattfull kan vi väl både ha och mista. Finns väl knappt någon som vet vem hon var/är eller vad/om hon gjort något i regeringen.

precis så tänker jag också
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon