Gita
När Alliansens satsning på 30 000 yrkesintroduktionsjobb enbart ledde till 600 jobb kallar SVT det mycket riktigt för vad det är, ett fiasko (1).

Men när ett av Socialdemokraternas viktigaste vallöften, 32 000 traineejobb, endast lett till 125 jobb är SVT:s rubrik "Ingen succé för traineejobb" (2). Detta trots att artikeln hänvisar till en artikel från DI med den mer rimliga rubriken "Fiasko för traineejobben" (3).

Kravet på opartiskhet och saklighet gäller även rubriker, SVT.

1. http://www.svt.se/…/fiasko-for-statl...yrkesint…

2. http://www.svt.se/nyhet…/inrikes/ing...for-traineejobb

3. http://artikel.di.se/artiklar/…/15/f...-traineejobben/
malarmaster
nu är du orättvis igen,gita.
sosseregeringen har ju bara suttit i två år än,de kommer att fixa jobben skall du se.
att man varit tvungen att köra på alliansens budget och där fortfarande effekterna sitter i,jobben växer,tar man nu itu med när vänsterbudgeten slår igenom.
Skattehöjningar o högre kostnader för företagen har alltid gett fler jobb i sossesverige.
nu har man ju dessutom återigen börjat pensionera ungdomar som inte är anställningsbara så siffrorna kommer att hyfsas till.
problemet är bara alla dessa jävla utlänningar som fyller på hela tiden.Att stänga bron hjälpte bara lite.
Kan man inte riva den istället,danskarna är ju lika jobbiga som araberna?mest rättvist hade väl varit att danskarna tog alla som sätter sin fot i landet?
att man fördärvar för hela regionen och minskar tillväxten där får man ta,viktigaste är ju att Stockholm växer.Allt utanför tullarna är ju oväsentligt.
Jag är helt övertygad om att löfven fixar allt,hittills har det ju gått som tåget. (dvs försenat eller inställt).
Nu skall han ju bara skaka fram lite nya fruntimmer att fylla på med,både partisekreteraren och gymnasieministern har försvunnit. 2 lediga traineejobb?

Gossen Ruda
Jag trodde det var allmänt känt att förutom Janne Josefsson och några till är SR och SVT rätt så högervridet, andelen L-sympatisörer lär vara hög.
malarmaster
CITAT (Gossen Ruda @ 16-08-2016, 21:38) *
Jag trodde det var allmänt känt att förutom Janne Josefsson och några till är SR och SVT rätt så högervridet, andelen L-sympatisörer lär vara hög.

enl. en undersökning gjord av göteborgs universitet 2013 låg sympatierna hos svt anställda som följer.
83% röstar vänsterblocket, 17% alliansen.
Rösterna fördelar sig så: V18%, S 13%, MP 52%, C6%, L 3%, M 8%.
varken SD eller KD har mätbara resultat.
Flera andra undersökningar bekräftar bilden.

Dock blev jag förvånad att MP har så hög andel sympatisörer.

Även bland journalistkåren i riket ligger vänsterblocket högt med en stor andel MP-väljare.
Då är det inte så konstigt att nyhetsbevakningen är vinklad.något jag lagt märke till i våra lokaltidningar men även i både expressen och kvällsposten.

Var har du läst om ditt antagande,Ruda? Ulf
segelbåt
CITAT (Gossen Ruda @ 16-08-2016, 21:38) *

Allmänt känt i din "speciella" umgängeskrets antar jag..?
Gossen Ruda
Jag har funderat och kanske har det förändrats över tid, jag tror den uppgiften är från förra seklet. Tiden går fort. Det var exempelvis nån som läste nyheter som portades ur TV under en valkampanj för sina starka högersympatier. Det blev för mycket.
malarmaster
möjligt att det var så på ångtv tiden då de flesta välutbildade var borgerliga.
Men Ruda,det var långt innan 70-talet.Sedan dess har svt varit dominerat av de röda.
Förändringarna senare tid lär väl vara att MP fått så stor dominans. Undrar hur de gör anställningsintervju?
Man anställer enligt partibok?
Hur som helst är det inte bra ur demokratisk synvinkel.

sparvuggla
CITAT (malarmaster @ 17-08-2016, 10:38) *
Men Ruda,det var långt innan 70-talet.Sedan dess har svt varit dominerat av de röda.
Förändringarna senare tid lär väl vara att MP fått så stor dominans. Undrar hur de gör anställningsintervju?

Att allehanda koncspirationsteorier florerar på nätet det vet vi sen tidigare. Odla är inte skonad från det tydligen.
Gossen Ruda
CITAT (malarmaster @ 17-08-2016, 10:38) *

Nej, det var senare. 80-90 nånting.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon