Full version: Dvärgnektarin HJÄLP
Golskrutt
Hej!

Jag har köpt dvärgnektarin o satt i kruka i våras. Jag köpte via bakker så gjorde
enligt anvisning och satt i vatten 24 timmar innan plantering. När plantan kom så fanns det blommor på den. Efter bara någon vecka tappade den alla blommor och själva trädet såg stendött ut. Men det började komma nya blad nedifrån så nu har det kommit väldigt många kvistar från roten men på själva "solfjädern" finns inga blad eller livstecken.
Min undran är ska jag ta bort det nya som kommer nedifrån? Är det liv i plantan eller ska jag inse mig besegrad? Är kanske inte normalt att det blir så?
Är det någon mening med att krångla och övervintra ?
Någon som har erfarenhet av dvärgnektarin och kan ge lite tips och råd?

Mvh Camilla
Gunilla T
Om du handlat från Bakker är det alldeles normalt att växterna brukar dö eller inte motsvara det man köpt, alltså urdålig kvalitet.

Om din planta är ympad, kolla vid roten om du kan se ympstället, så är det nog tyvärr så att själva dvärgnektarinen är död och det är ympen som lever. Vad den ev. är ympad på vet jag inte men det blir inte den växt du beställt.
Golskrutt
Hej!

Tack så mycket för svar!!! Ja det är från ympstället det kommer nytt.
Jag har varit i kontakt med bakker och dom ska betala tillbaka pengarna.

Då tänker jag inte försöka att övervintra den.

Tack igen!

Mvh Camilla
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon