Full version: Behöver benämning
Christoffer
Vad heter en sådan här, var kan man köpa en sådan
och hur mycket kan en sådan kosta?

http://www.odla.nu/album/showpic.php?aid=4...uid=christoffer
MimE
Trappstege kallar åtminstone vi vår.

Men jag går bet var man kan skaffa en...

/Mimmi
Christoffer
då ska jag leta på nätet efter "trappstege". Tack. Min är alldeles vinglig och osäker.
pepparmynta
Det finns något liknande på IKEA, fast i trä.
Blomstertanten
STEGSTOL hette den när jag var liten. (menar förstås när jag var mindre tongue.gif )
Posse
CITAT (Christoffer @ 22-04-2004, 20:28)
Vad heter en sådan här, var kan man köpa en sådan
och hur mycket kan en sådan kosta?

http://www.odla.nu/album/showpic.php?aid=4...uid=christoffer

Jag har en till synes exakt likadan och med en etikett på plattformens undersida som troligen anger fabrikatet, där står "AWAB". För skoj skull har jag sökt en hel del på webben med och utan det, och användande div olika benämningar, men inte funnit denna produkt. Kanske kan du hitta någon begagnad.

Som namn föreslår jag pallstege (det är ju i mitt tycke en pall med stege på). Den jag har verkar seriöst konstruerad och tillverkad, men det är möjligt att man kan behöva dra åt skruvförbanden ibland om konstruktionen skulle börja på att bli vinglig vid flitig användning.
Christoffer
Jag ska förmodligen till IKEA imorgon, så jag får se. Aluminium känns dock alltid bäst. Jag ska försöka skruva åt den gamla.
Posse
CITAT (Christoffer @ 23-04-2004, 23:45)
Aluminium känns dock alltid bäst.

Min pallstege är inte gjord av aluminium, ty testar jag med en magnet så fastnar den.
*Erika*
Tror jag har sett såna på Coop Forum...så har du ett sådant i närheten, gör ett kik där... Men de jag har sett har varit nån kombination av metallram och plastdetaljer tror jag...

/Erika
Posse
CITAT (*Erika* @ 24-04-2004, 11:28)
Men de jag har sett har varit nån kombination av metallram och plastdetaljer tror jag...

På pallstegen ovan som Christoffer länkade till saknas det som finns på min, nämligen bitar av linoleum- eller plastmatta på bägge stegen och på plattformen.
Christoffer
Var på Ikea idag, men de hade inte en sådan, men tack för tipset om Coop Forum. Dit får jag gå.
*Felix matte*
Så här ser min stol ut
Den är köpt på COOP.... sits och trappsteg har plast ovanpå plåt.

Var försiktig med att kliva på din stol när den är vinglig
det kan bero på att den blivit "svag" vid stödpinnen och hela stolen kan rasa ihop vid belastning.
Min stol blev vinglig och det hjälpte inte att dra åt bultarna...

Den fick svetsas här
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon