Hej!
Jag och grannen ska plantera en häck, Svart Aronia. Nu håller vi på att leta grävare och har svårt att värdera hur mycket det skall kosta. Vi får så olika bud. Sträckan är 30 meter och vi vill ha bortfraktning av jordmassorna.
Vet någon?
Carin
Jag vet inget belopp (fråga på byggforum
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl) , men det kostar inte så mycket att hyra en sådan där
liten grävare, med eller utan förare. Däremot kan bortfraktning kosta endel, om man inte kan hitta någon som behöver fyllnadsmassor och tar hand om dem gratis.
Hej!
Tack för tipset. Ska leta vidare på den siten.
Carin
Hej.
Inte för att jag vet var du bor, men min sambo och hans kompanjon pysslar både med att gräva med minigrävare och att hyra ut dessa.
I våra trakter har jag förstått att priserna ligger ungefär lika oavsett vem som gör jobbet. Det är alltså: 380:- + moms/timme för grävningen. För en häck räcker det nog med ca 5-7 meter i timmen, beroende på bredd och djup. Att hyra en maskin och själv gräva kostar 1250:-/dygn. Då brukar de första fyra timmarna gå åt till att lära sig hur man använder maskinen!
Transporten av ev massor brukar ligga runt hundringen milen. Däremot kan matjorden variera enormt i pris. Räkna med ett pris från 80:- kubiken upp till 250:-.
MariaS
Hej Maria!
Det var precis de riktlinjerna jag var ute efter. Ett stort tack!
Carin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.