Inget fel utseendemässigt men några konstruktionsmässigt. Svårgången pga sättningar och ojämnhet. Rasbenägen eftersom rabatterna sänkts på sidorna. Dessutom genomvävd av kirskål. Eftersom jag har stora problem med tjälskjutning är det inte bara att lägga ett par stenar, det krävs större arbeten. Detta blev lösningen:

En stor ram uppbyggd av trädgårdsslipers 22 x 12 nersågade till 18 x12. Totalt gick det åt 9 st. Ramen har måtten 260 x 90 x 80 cm. Delarna är hopskruvade med långa franska träskruvar. Det var ett hiskeligt jobb med all förborrning mm. Sen fick jag skruva isär den i delar inför förflyttningen till rätt plats för den vägde några hundra kg. Här är den på plats i urgrävningen:

Sen var det "bara" att fylla den med sand och lägga på betongplattorna med måtten 50 x 50 cm. Sjösten "Atlantic". Dom ligger helt löst på men dom är så tunga att dom ligger still. Om man inte ställer sig ute på kanten för dom sticker ut 5 cm.

Till sist en bild från året efter. Jag har kompletterat med betongplattor i gräsmattan framför.