Full version: Flytta pioner nu?
grågröngrangren
Rekommenderad tid att flytta pioner är direkt efter blomningen, såg jag. Men om jag trots allt flyttar på dem nu, inom ett par veckor - tar jag kål på dem då? eller tar det bara längre tid innan de blommar? Bladen har vissnat, så det bleve väl isåf bara att flytta själva rotknölarna. De är utstrpidda här och var i gräsmattan, och om enda konsekvensen av "fel" flyttningstid är att blomningen dröjer så tar jag det. Får spunk på saker mitt i gräsmattan som man inte får trampa på.
strandskatan
Min närmaste plantskola har just fått hem pionrötter för försäljning och plantering nu, jag har grävt upp och planterat om ett tiotal av mina egna, mina sökningar på nätet ger till svar att pioner kan planteras in i november, så svar NEJ, det är inte försent. Plantera dem grunt och låt bladen vara kvar om de är friska, lycka till, pioner är underbara!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon