CITAT (Annicka O @ 23-04-2004, 11:01)
Hej
Jag bor själv ca 5 mil utanför Norrköping och jag brukar åka till Billbäcks plantskola som ligger i Svärtinge. Man åker väg 51 mot Finspång sedan är det en skylt med Billbäcks vid stora vägen dvs 51:an i början av Svärtinge om man kommer från Norrköpingshållet. I år har de även öppnat ett trädgårdscafé har dock inte varit där än i år. Billbäcks ingår i kedjan Trädgårdsringen.
Så finns det en plantskola precis utanför Norrköping också vid väg 51 mot Finspång. E-plant heter den, ingår i kedjan Växtmästaren. Där har jag bara varit och tittat en gång tycker nog att Billbäcks är bättre dessutom är det närmre för mej som bor på andra sidan Finspång.
Dessutom finns ju Blomsterlandet vid Maxi köpcenter.
Hälsningar Annicka
Hej Annicka,
Denna information var mycket bra, då jag vet vart Finnspång ligger och jag har för mig att jag även sätt skyltar för Svärtinge. Så denna plantskola Billbäcks skall jag be min kille att vi skall kolla upp nästa gång vi åker ner om vi hinner med det. TUSEN TACK! Har dom Buskar/Häckar där ?
Just nu är vi ute efter att plantera en häck och vill hitta ett bra ställe med bra kvalité på buskarna.
Mvh.
/Diana