Diana
Hejsan !!
Jag undrar hur många här som bor i Norrköping och som vet vart i er omnejd det finns en eller flera plantskolor? Jag har en sommarstuga i Norrköping och vill veta vart jag kan åka för att komma till en bra plantskola.

Hoppas på massor av svar.
Elihe
Hejsan!
Bor i Linköping som ligger ca 4 mil ifrån. Där finns några bra plantskolor. Blomstertorget som ligger i stadsdelen Tannefors o Stadspartner som ligger centralt vid trädgårdsföreningen, så även har Plantagen öppnat ute på Tornbyområdet ( I närheten av IKEA).
Hoppas det hjälpte dig något1
Med hopp om en trevlig trädgårdssommar
Elisabet tongue.gif
Susanne i Linköping
I Åby lär det finnas en bra plantskola, jag har inte varit där själv så jag har inga egna erfarenheter men andra har rekommenderat den.

Plantagen (både på Tornby och på ett annat ställe närmare Stockholm) imponerade inte på mig. Alls. sad.gif
Elihe
Det Var bra att veta , har ej hunnit dit, tycker dock att blomstertorget har bra sortiment. stadspartner inte lika brett men bättre kvalitet. sleep.gif
Annicka O
Hej

Jag bor själv ca 5 mil utanför Norrköping och jag brukar åka till Billbäcks plantskola som ligger i Svärtinge. Man åker väg 51 mot Finspång sedan är det en skylt med Billbäcks vid stora vägen dvs 51:an i början av Svärtinge om man kommer från Norrköpingshållet. I år har de även öppnat ett trädgårdscafé har dock inte varit där än i år. Billbäcks ingår i kedjan Trädgårdsringen.

Så finns det en plantskola precis utanför Norrköping också vid väg 51 mot Finspång. E-plant heter den, ingår i kedjan Växtmästaren. Där har jag bara varit och tittat en gång tycker nog att Billbäcks är bättre dessutom är det närmre för mej som bor på andra sidan Finspång.

Dessutom finns ju Blomsterlandet vid Maxi köpcenter.

Hälsningar Annicka
Diana
CITAT (Elihe @ 23-04-2004, 09:15)
Hejsan!
Bor i Linköping som ligger ca 4 mil ifrån. Där finns några bra plantskolor. Blomstertorget som ligger i stadsdelen Tannefors o Stadspartner som ligger centralt vid trädgårdsföreningen, så även har Plantagen öppnat ute på Tornbyområdet ( I närheten av IKEA).
Hoppas det hjälpte dig något1
Med hopp om en trevlig trädgårdssommar
Elisabet tongue.gif

Tackar för denna info. Jag skall kolla up dom och se om det kan vara av intresse biggrin.gif
Diana
CITAT (Susanne i Linköping @ 23-04-2004, 09:32)
I Åby lär det finnas en bra plantskola, jag har inte varit där själv så jag har inga egna erfarenheter men andra har rekommenderat den.

Plantagen (både på Tornby och på ett annat ställe närmare Stockholm) imponerade inte på mig. Alls. sad.gif

Jag har ingen aning om vart Åby ligger men det kan jag kolla upp på en karta. Plantagen i Södertälje är den bästa i hela Stockholm när det gäller Plantagen butikerna. Så då antar jag att den Plantskola som du då nämner skall finnas i Åby skall vara en guldgruva biggrin.gif . Det ser jag fram emot. Tack!
/Diana
Diana
CITAT (Annicka O @ 23-04-2004, 11:01)
Hej

Jag bor själv ca 5 mil utanför Norrköping och jag brukar åka till Billbäcks plantskola som ligger i Svärtinge. Man åker väg 51 mot Finspång sedan är det en skylt med Billbäcks vid stora vägen dvs 51:an i början av Svärtinge om man kommer från Norrköpingshållet. I år har de även öppnat ett trädgårdscafé har dock inte varit där än i år. Billbäcks ingår i kedjan Trädgårdsringen.

Så finns det en plantskola precis utanför Norrköping också vid väg 51 mot Finspång. E-plant heter den, ingår i kedjan Växtmästaren. Där har jag bara varit och tittat en gång tycker nog att Billbäcks är bättre dessutom är det närmre för mej som bor på andra sidan Finspång.

Hälsningar Annicka

Hej Annicka,

Denna information var mycket bra, då jag vet vart Finnspång ligger och jag har för mig att jag även sätt skyltar för Svärtinge. Så denna plantskola Billbäcks skall jag be min kille att vi skall kolla upp nästa gång vi åker ner om vi hinner med det. TUSEN TACK! Har dom Buskar/Häckar där ? huh.gif
Just nu är vi ute efter att plantera en häck och vill hitta ett bra ställe med bra kvalité på buskarna.
Mvh.
/Diana rolleyes.gif
Diana
CITAT (Annicka O @ 23-04-2004, 11:01)
Hej

Hälsningar Annicka

Tack Annicka för hjälpen att finna Plantskolor i Östergötland.
Vi har nu i Onsdags varit på Billbäcks och även testat deras Café! wub.gif Vi är lyriska nu över denna butik. VIlket ställe!! Cafét är placerat i ett dröm läge med små miniträdgårdar runt om där man sitter och äter. Helt underbart! Hit kommer vi att åka flera gånger!! TACK!!!! rolleyes.gif
Gurkan
Har du kollat www.gulasidorna.se ??

Välj katalogområde Norrköping/Linköping sen Rubrik/sökord, klicka på "T" och gå ner till Trädgårdar/trädgårdsbutiker/plantskolor så hittar du alla som finns i regionen (36st).

Jag har ju ingen aning om vilka som är bra eller dåliga men där kan du iaf. se vilka som ligger nära dig och dessutom få både karta och vägbeskrivning.
Diana
CITAT (Gurkan @ 02-07-2004, 14:15)
Har du kollat www.gulasidorna.se ??

Välj katalogområde Norrköping/Linköping sen Rubrik/sökord, klicka på "T" och gå ner till Trädgårdar/trädgårdsbutiker/plantskolor så hittar du alla som finns i regionen (36st).

Jag har ju ingen aning om vilka som är bra eller dåliga men där kan du iaf. se vilka som ligger nära dig och dessutom få både karta och vägbeskrivning.

Gurkan, Jag bor ej i Norrköping så jag har ej Norrköpings Gulasidorna, Vi har bara DinDel för Norrköping som vi får tilll Sommarstugan vi har i Norrköping. JJag bor i Stockholm och vet inte så mycket om Östergötland, därav att jag frågade om det fanns någon här som känner till området och vet vart dom finns och de som är bra. Fick ett guldkorn av Annicka så jag är nöjd med den. Vi har hittat några ställen i Din Del och skrivit in dom i färddatorn så bilen kan ta oss dit.

Visserligen finns ju Gullasidorna på Nätet, men det är inte alltid man tänker på det..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon