Bullis
Min kolapelargon får grönorange blad, och vill inte ta sig speciellt mkt. Sticklingarna jag tar från den mår däremot mkt bättre. Funderade på pelargonrost, men bladen blir inte så jättemissfärgade.. Kan det vara det ändå, eller något annat? Jag har aldrig haft ngn sjukdom på mina pellisar förut. sad.gif
Eva i Skåne
Jag tycker inte det ser oroande ut. Pelargonerna har ju haft sin växtperiod nu och blir lite trötta på höst/vinter och tappa väldigt många blad. Alla överlever inte vintern hur väl man än sköter dom. Om sticklingarna blir fina tycker jag du ska ta några sådana att ha som reserv om den stora plantan skulle lämna in under vintern, men jag tycker som sagt inte den ser ut att må dåligt.
Bullis
Jag hade inga gulbruna blad att visa, glömde jag att skriva smile.gif)..då jag är snabb att ta bort dem (ifall det är pelargonrost). De som är på bilden har bara hunnit krusa sig lite i bladen.
Sticklingarna jag tagit har växt bättre än moderplantan, och har större blad, så därför misstänker jag att den har någon sjukdom. Kan lägga upp en bild på nästa gulbruna blad när det visar sig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon