Gita
I senaste mätningen utförd av Aftonbladet/Inizio får SD 20 % av väljarsympatierna. M får 23,4 och S 24,5%.

Ganska otäck utveckling men en oerhört spännande valrörelse lär det bli kommande år
Gita
Gossen Ruda
Det kallar inte jag för ungefär, S och M är dock ungefär lika stora. Fast de har väl inte backat så varifrån tar SD röster? Om man nu skall lita på Aftonblarret.
Huggorm
Med tanke på att inte alla törs erkänna att de röstar på SD är nog skillnaden i storlek till S och M egentligen mindre än det ser ut som
*Stintan*
Sågnån mätning häromdan tror det var i Metro o där va Sd större än både S och M och jag är faktiskt inte så förvånad.
malarmaster
CITAT (Gossen Ruda @ 22-10-2016, 21:44) *
Det kallar inte jag för ungefär, S och M är dock ungefär lika stora. Fast de har väl inte backat så varifrån tar SD röster? Om man nu skall lita på Aftonblarret.

siffrorna skall ju jämföras med inzios föregående mätning där Sd också låg högt.
SD har i det perspektivet ökat med 1,1% och S backat 0,7 och M 0,8 och det är därifrån SD tagit sina röster.
Men andra institut lär ge annat resultat då Inzio alltid haft SD högre än andra.
Det beror ju på hur man gör urvalet och hur många som deltar. ulf
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon