Full version: Rhonda - frfrga
strandskatan
Mystiskt! Nr jag tog bort frskalen p mina Blomman fr dagen-frn visade det sig att de var vita! Tnkte att de var omogna och inte grobara, men efter tv dygn i fuktigt papper hade alla frn jag lagt i pappret groddar. Begriper ingenting. Gr du?
Rhonda - 51Aussie
CITAT (strandskatan @ 08-11-2016, 10:12) *
Mystiskt! Nr jag tog bort frskalen p mina Blomman fr dagen-frn visade det sig att de var vita! Tnkte att de var omogna och inte grobara, men efter tv dygn i fuktigt papper hade alla frn jag lagt i pappret groddar. Begriper ingenting. Gr du?

Jag mrkte samma sak men bara p en av frgerna. Denna: ipomoea purpurea 'Lazy Luxe'.

strandskatan
Kan iaf konstatera att frna r helt OK. Petade ner dem i en kruka med coir och nu har det kommit friska grna fina blad!
Rhonda - 51Aussie
CITAT (strandskatan @ 13-11-2016, 17:43) *
Kan iaf konstatera att frna r helt OK. Petade ner dem i en kruka med coir och nu har det kommit friska grna fina blad!

Bra att veta! Tack!

Rhonda - 51Aussie
CITAT (strandskatan @ 13-11-2016, 17:43) *
nu har det kommit friska grna fina blad!

Har du sparat plantorna hela vintern?

Jag har sparat plantor frn i somras inne p fnsterbrdan ( p prov) o de har varit grna o fina hela tiden ( ipomoea purpurea) o har t.o.m blommat under vintern.

Ipomoea tricolor 'Heavenly Blue' lever fortfarande o har blommat hela vintern men bladen har gulnat o ramlat av.

Ipomoea nil 'Kikyo Snowflakes' har klarat vintern. Den har blommat hela tiden men bladen har gulnat o ramlat av.

Nu vet jag att man kan spara b-f-d plantor. :yahoo.
strandskatan
Nej, Rhonda, jag slngde plantorna nn gng fre jul, de klttrade upp fr kedjorna till lysrren och allt annat de fick tag i och dessutom fick de bladlss. Roligt att du har gldje av dina ipomoeor ret runt!
Rhonda - 51Aussie
CITAT (strandskatan @ 19-01-2017, 21:54) *
Nej, Rhonda, jag slngde plantorna nn gng fre jul, de klttrade upp fr kedjorna till lysrren och allt annat de fick tag i och dessutom fick de bladlss. Roligt att du har gldje av dina ipomoeor ret runt!

Det r kanske skillnad med att ha vuxna plantor inne nr mrkret kommer eftersom de lugnar ner sig. De sm vill nog vxa till sig o sker sig till ljuset. Bladlss - de odgorna. ranting.gif

Jag har bestllt frer till 'Kikyo Snowflakes' rd. smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon