Trollsan
Hej

För några veckorsedan sådde jag lite frön, Petunia, Tagetes mm. Har allt på ett par brädor över badkaret i badrummet.
En dag glömde jag stänga dörren till badrummet när jag gick till jobbet , vips, så var katen där och gjorde om mina fröer till toalett.

Arg och besviken kastar jag allt och sår nya plantor, nu har jag även exta ljus. Alla plantor har grott perfekt och jag var jätteglad, tills i morse.
Kom upp i en väldig fart för jag hade glömt att vi skulle till verkstaden med min bil, rusar ut, och åker i väg.
Nu när jag kom tillbaka så hade jag i stessens hetta glömt stänga badrumsdörren!!!

Mina planteringar är toalett igen.
Idag får min katt gå ut och inte komma in mera, men jag funderar på om det är tid nog att sätta nya frön.
Kan jag göra det eller är det nu försent?

Känns tröstlöst när man lagt ned mängder med pengar på miniväxthus och fröer. Det är inte längre lönt att så egna frön men det är vansinnigt kul.
Unn
Nog kan du så mycket än...
Petunia vet jag förstås inget om...kanske de har lång utvecklingstid, men jag sådde vildtagetes häromdagen.
Känner igen det där med katt och frösåddsterrorism...mina kisar går inte på toa inne, men alla nysådda bäddar ute krafsas det i en hel del...å så är det det där med kantnepetan....i år tycks det finnas hopp om att en del bebisar överlever, men det rullas och dreglas och tuggas så fort chansen finnes.... smile.gif
Unn
Ninni
Min kisse på åtta månader toppade alla mina tomatplantor i ett tidigt skede så det bara stack upp små pinnar ur lådorna. Men de verkar ta sig ändå. Fast tomater är ju nästan svåra att ta död på...
Tänkte testa att ställa fram luktärterna sen så sköter han toppningsjobbet!
Trollsan
Skönt att höra att det inte bara är min kisse som är förtjust i frösådder, hon delar mattes intresse i varje fall. smile.gif
Fast hon är ju bara 10 månader så det är väl en del bus.

Petuna ger jag min nog inte på igen men tagetesen funderar jag på och så hade jag sått Zinna.
Får se om det finns några förpåsar kvar i affären, det börjar ta slut nu.
Ella
Min kisse har också toppat luktärterna. Trodde jag skulle ge upp dem men nu ser det ut soma tt de ändå tar sig igen. Så det blir utplantering imorgon smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon