Harmonie
10-11-2016, 11:39
Hej!
Jag undrar om här finns någon som jobbar i garden center som vill dela med sig om löneuppgifter?
Min arbetsplats har individuell lönesättning och de flesta vill tyvärr inte avslöja vad de har i lön. Synd då vi skulle kunna sporra varandra.
Jag har en ettårig trädgårdsutbildning, och har jobbat många år i branschen, och är osäker på om jag borde ha rätt till mer än mina 22000 före skatt.
SÅ tacksam om någon vågar vara osvensk och erkänna vad de har i lön som ”växtsäljare” eller trädgårdsmästare.
TACK!
Gossen Ruda
10-11-2016, 17:40
Jag har inte svaret på din fråga men det har säkert någon fackförening. Utan medlemskap i en sådan står du ganska ensam mot arbetsgivaren.
Åsa, mälardalen zon 2
10-11-2016, 22:42
Låter inte helt orimligt ifall det är innan OB-ersättning jag har bara några tusenlappar mer och jag sitter i ledningen för en butik. Handeln är inte något höglöneyrke och tyvärr så får man inte alltid så mycket mer i lön för man är utbildad och inom trädgård är det extra illa. Jobbade som trädgårdslärare tills för ca 5år sedan jag hade en månadslön på ca 25000kr och jag hade universitetsutbildning inom trädgård + lärarbehörighet, tog vi upp detta med våra usla löner med facket och rektor fick vi mest tillbaka att det inte fanns mer pengar och att vi skulle vara glada som fick jobba med så mycket fina blommor och att det var så vackert i miljön runt skolan och att det var värt mer än pengar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.