Full version: Hönsgård
Hönstokigträdgårdsamatör
Hej! Är i full gång med att bli klar med den nya hönsgården innan vintern kommer, så just nu är det prio ett. Men till våren så hoppas jag kunna få lite grönt liv i gården. Och det är här som jag behöver er hjälp! :)
Jag har väldigt dålig koll på vilka växter som passar och som är tåliga. Men det jag vill är att de ska dofta gott och gärna rikligt, så att hönsodlren täcks någorlunda. Sen behöver de också vara tåliga och inte heller giftiga..
De kan vara allt från klängväxter till frösådda krukväxter! Och kan man årstodsplantera någorlunda så att det allt som oftast finns något gott att lukta på så vore det tippen! Finns både möjlighet till sol och skugga, blåsigt och vindfritt! Bor i zon 2!
Vore supertacksam för tips och idéer! Allt är välkommet!
Tack!
Eva i Skåne
Detta är inte mitt område, men jag undrar hur många hönor du planerar att ha där.
Jag har varit många gånger i min kompis hönsgård och aldrig upplevt någon lukt över huvud taget. Har inte ens tänkt tanken.
Hönstokigträdgårdsamatör
De är bara tio stucken för stunden och kommer förhoppningsvis inte att bli många fler! I min näsa luktar det underbart! Det som brukar lukta är ute i gården. Det blir geggigt och instängt (typ). Försöker att kratta bort och fixa iordning, men lukten kommer åter. Den gör att leva med och jag har inte ont av den, men hade ändå tänkt plantera något därinne så att det blir lite vackrare för ögat och tänkte då slå två flugor och försöka få det att lukta gott också!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon