Gita
Nog är väl Heberlein betydligt intressantare och mindre PK än Lindberg De Geer
'Gita
http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2016...CampaignId=2975
*Stintan*
Vem orkar bry sig? Dom spelar ju inte ens i samma liga.
Mjärden
Allvarligt talat så fattar jag ingenting och det beror på att jag inte kan bakgrundshistorien och aldrig har läst ett ord i tidskriften.
Fast jag håller med om att sålänge man har "de rätta åsikterna" så är ordet hur fritt som helst.
Det var befriande att höra kvinnan i Agenda på TV, när de diskuterade "pojklucian" i Åhlens reklam. Hon vågade komma med åsikter "utanför boxen", vilket inte var så populärt för hennes meningsmotståndare. (dock skall tilläggas att hennes grund var att barn inte skall utnyttjas i reklamsyfte)
Ordet "lapp" skall man inte använda utan det skall heta "same". Såg Galenskaparnas show på TV och den var fantastisk och där hade de några "lappskämt". De har en otrolig förmåga att skoja om saker och ting utan att det känns elakt och att vända på saker och ting och se det ur helt andra synvinklar. Vet inte hur "åsiktsmaffian" reagerar på sånt, men jag tyckte det var så fantastiskt att jag tom konstruerade två egna "lappskämt" Vill ni höra dem ?
Gita
CITAT (*Stintan* @ 19-12-2016, 20:24) *
Dom spelar ju inte ens i samma liga.

Intressant svar. Vem spelar var, enl. ditt sätt att se.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 20-12-2016, 12:10) *
Intressant svar. Vem spelar var, enl. ditt sätt att se.
Gita

Tja det är ju som att V kulle bilda regering med Sd vilket såklart är otänkbart. Men för mig är det högst ointressant vilka som skriver i Resumé.
Bengalow
Vad den enes eller den andres tyckandegår ut på är bara flum. Här har man två mot varandra stående journalister, som tycker olika, och så vill man blåsa upp det till en "global konflikt". Journalister är enligt mitt anseende maskar, som har satt på sig en martyrkrona. "-Om inte vi fanns, så hade inte demokratin fungerat!" Så fel, så fel...Dom tror att dom är förmer än vanliga människor, och att dessa vanliga inte kan tänka utan deras vägledning. Journalister är tidens skvallerkärringar - varken mer eller mindre. Oppositionsbildare kan vilken idiot som helst bli, men dessa har tillgång till det tryckta ordet, och så blir man med ens ett orakel. Skall sanningen fram, så är det vanliga sketna människor, som trängt sig före i kön, för att få fram sin, i vissa fall, infama mening bara för att komma in på en krog på Stureplan, och frottera sig bland annat "högvilt".
Gita
CITAT (*Stintan* @ 20-12-2016, 13:34) *
Tja det är ju som att V kulle bilda regering med Sd vilket såklart är otänkbart. Men för mig är det högst ointressant vilka som skriver i Resumé.

Nä, du är tydligen inte intresserad eftersom det är tidskriften "Fokus" det handlar om. Resumé rapporterade/publicerade en artikel.

Bara en fråga till Stintan. Varför i all världen svarar du på ett inlägg som intresserar dig så lite att du inte ens orkar ta reda på vad det handlar om?
Gita
Gita
CITAT (Bengalow @ 20-12-2016, 15:16) *
Vad den enes eller den andres tyckandegår ut på är bara flum. Här har man två mot varandra stående journalister, som tycker olika, och så vill man blåsa upp det till en "global konflikt". Journalister är enligt mitt anseende maskar, som har satt på sig en martyrkrona. "-Om inte vi fanns, så hade inte demokratin fungerat!" Så fel, så fel...Dom tror att dom är förmer än vanliga människor, och att dessa vanliga inte kan tänka utan deras vägledning. Journalister är tidens skvallerkärringar - varken mer eller mindre. Oppositionsbildare kan vilken idiot som helst bli, men dessa har tillgång till det tryckta ordet, och så blir man med ens ett orakel. Skall sanningen fram, så är det vanliga sketna människor, som trängt sig före i kön, för att få fram sin, i vissa fall, infama mening bara för att komma in på en krog på Stureplan, och frottera sig bland annat "högvilt".

Fast det fria ordet är kanske det viktigaste av allt, oberoende om det är mitt, ditt eller någon annans ord.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 20-12-2016, 15:20) *
Nä, du är tydligen inte intresserad eftersom det är tidskriften "Fokus" det handlar om. Resumé rapporterade/publicerade en artikel.

Bara en fråga till Stintan. Varför i all världen svarar du på ett inlägg som intresserar dig så lite att du inte ens orkar ta reda på vad det handlar om?
Gita

Spelar väl ingen roll vilken tidskrift det var. Det handlade väl om två skribenter och inte om en tidskrift så nu är du bara löjlig.
Aqvakul

Du hårdrar det lite, men visst är det å att journalisternas åsikter idag ges större utrymme i media än nyheterna själva...
Gossen Ruda
Normalt brukar jag inte bry mig om att läsa Gita's länkar men nu offrade jag någon minut. Och resultatet blev ett stort jasså. Ven bryr sig mer än de inblandade själva? Två självupptagna "journalister" som inte kan acceptera varandra. Gäääääsp.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 20-12-2016, 15:42) *
Spelar väl ingen roll vilken tidskrift det var. Det handlade väl om två skribenter och inte om en tidskrift så nu är du bara löjlig.

Av dina svar att döma så förstår du verklig inte. Det handlar varken om tidskrifter eller två journalister, det handla om det fria ordet.
Du är bara att beklaga
Gita

CITAT (Gossen Ruda @ 20-12-2016, 16:58) *
Normalt brukar jag inte bry mig om att läsa Gita's länkar men nu offrade jag någon minut. Och resultatet blev ett stort jasså. Ven bryr sig mer än de inblandade själva? Två självupptagna "journalister" som inte kan acceptera varandra. Gäääääsp.

Nä, det fria ordet, yttrandefrihet m.a.o är inte din grej , eller hur?
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 20-12-2016, 17:01) *
Av dina svar att döma så förstår du verklig inte. Det handlar varken om tidskrifter eller två journalister, det handla om det fria ordet.
Du är bara att beklaga
Gita

Nä, det fria ordet, yttrandefrihet m.a.o är inte din grej , eller hur?
Gita

Men vadå det står dem väl båda fritt att skriva. Att sen den ena inte VILL leka i samma sandlåda som den andra har väl inget med yttrandefrihet att göra.
caprifol

Det här var bland det tarvligaste, mest idiotiska och intelligensbefriade angrepp på en hel yrkesgrupp som jag någonsin läst. Blir ledsen, upprörd o förb-ad.
Gossen Ruda
Jag hittar inget om yttrandefrihet på länken eller någon form av försök att begränsa denna. Mer en liten storm i ett vattenglas.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 20-12-2016, 18:47) *
Jag hittar inget om yttrandefrihet på länken eller någon form av försök att begränsa denna. Mer en liten storm i ett vattenglas.

Nej den finns bara i Gitas huvud. Undrar varför hon vill ändra frågan till att handla om något annat än hon skriver i sitt huvudinlägg dvs vem som är intressantast och minst PK av två namngivna skribenter med högst motsatta politiska värderingar. Att den ena avgår i protest har inte ett dyft med yttrandefrihet att göra.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 20-12-2016, 20:45) *
Nej den finns bara i Gitas huvud. Undrar varför hon vill ändra frågan till att handla om något annat än hon skriver i sitt huvudinlägg dvs vem som är intressantast och minst PK av två namngivna skribenter med högst motsatta politiska värderingar. Att den ena avgår i protest har inte ett dyft med yttrandefrihet att göra.

Jämför med dem som hoppar av Bokmässan om Fria tider får ställa ut. Lindberg de Geer använder samma härskarteknik dvs, om hon( Heberlein) får vara med så vill Lindberg inte delta i debatten. Liknar i högsta grad mobbing och är också ibland ett ganska effektiv sätt att kväva det fria ordet.
Samma teknik har man väl från övriga riksdagspartier ofta försökt använda mot SD i stället för att ta debatten. Tyvärr så fungerar det inte så

Jag förstår att du inte kan se vad som verkligen händer eftersom du är mer upptagen av alltid ha rätt.

F.ö gläder det mig att fler och fler våga göra avsteg från vad som är PK och därmed kan tänka utanför boxen.
Gita
Aqvakul
CITAT (Gita @ 22-12-2016, 21:25) *
Jag förstår att du inte kan se vad som verkligen händer eftersom du är mer upptagen av alltid ha rätt.

Det är den här typen av totalt osakliga uttalanden, som helt sänker debatten... thumbdown.gif
Gossen Ruda
Nej Gita, jag tycker du ser saker som inte finns. Jag ser bara fruntimmer som inte tål varandra, åtminstone i en riktning. Sandlåda.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 22-12-2016, 21:25) *
Jämför med dem som hoppar av Bokmässan om Fria tider får ställa ut. Lindberg de Geer använder samma härskarteknik dvs, om hon( Heberlein) får vara med så vill Lindberg inte delta i debatten. Liknar i högsta grad mobbing och är också ibland ett ganska effektiv sätt att kväva det fria ordet.
Samma teknik har man väl från övriga riksdagspartier ofta försökt använda mot SD i stället för att ta debatten. Tyvärr så fungerar det inte så

F.ö gläder det mig att fler och fler våga göra avsteg från vad som är PK och därmed kan tänka utanför boxen.
Gita

Vilket skitsnack! Vem bryr sig om de Geer inte vill skriva i samma blaska som Heberlein? Vems fria ord kvävs i det här fallet? Den som förlorar på det är ju den som inte vill ta debatten. Tycker du tillskriver dessa personer alltför stor betydelse.

Härskarteknik är ju din hemmaplan men du skulle väl aldrig själv erkänna att du är en mobbare.

Jag har aldrig trott på övrig partiers behandling av Sd, märkligt bara att det skulle behöva ta flera år för dom att inse hur dåligt det fungerar.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 22-12-2016, 22:26) *
Vilket skitsnack! Vem bryr sig om de Geer inte vill skriva i samma blaska som Heberlein? Vems fria ord kvävs i det här fallet? Den som förlorar på det är ju den som inte vill ta debatten. Tycker du tillskriver dessa personer alltför stor betydelse.

Härskarteknik är ju din hemmaplan men du skulle väl aldrig själv erkänna att du är en mobbare.

Jag har aldrig trott på övrig partiers behandling av Sd, märkligt bara att det skulle behöva ta flera år för dom att inse hur dåligt det fungerar.

Om du förstått meningen med inlägget hade du också förstått att det inte specifikt handlar om Lindberg de Geer versus Heberlein utan om ett beteende som främst PK-vänstern använder sig av för att försöka förminska och tysta de som har en avvikande mening.

Nu har du ju tydligt klargjort att frågan inte intresserar dig överhuvudtaget men kan du då förklara varför du bemöda dig att skriva om sånt som du tydligen varken förstår eller är intresserad av.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 23-12-2016, 10:39) *
Om du förstått meningen med inlägget hade du också förstått att det inte specifikt handlar om Lindberg de Geer versus Heberlein utan om ett beteende som främst PK-vänstern använder sig av för att försöka förminska och tysta de som har en avvikande mening.

Nu har du ju tydligt klargjort att frågan inte intresserar dig överhuvudtaget men kan du då förklara varför du bemöda dig att skriva om sånt som du tydligen varken förstår eller är intresserad av.
Gita

Ja du Gita, för dig är det tydligen helt OK att vrida till det mesta så att du får en möjlighet att göra påhopp.

I huvudinlägget namnger du två personer och uttrycker synpunkter om dem vilka du tydligen vill ha medhåll om eftersom du skriver det som en fråga "Nog är väl Heberlein betydligt intressantare och mindre PK än Lindberg De Geer". Jag tycker det är sandlådetjafs. Hade du velat ha svar på något annat så hade det väl varit på sin plats att du skrev det istället. När svaren du fått inte faller dig på läppen så går du till personangrepp i vanlig ordning. Käka lite pepparkakor vetja!
Aqvakul
[attachment=86596:pepparkakor.jpg]
Mjärden
tummenupp.gif
CITAT (Aqvakul @ 24-12-2016, 02:40) *
[attachment=86596:pepparkakor.jpg]

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon