Full version: Gott Nytt År!
Biggan_
[attachment=86617:AAAAA.jpg]
Aqvakul
Gott Nytt År! 🌟✨💥
Berith
Önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År!

Mitt nyårslöfte blir att inte lova något som jag inte kan hålla.

[attachment=86619:depositp...rks_2017.jpg]
Uggi
Gott Nytt År till Er alla!
*Stintan*
[attachment=86622:gottnytt.gif]
Elisabeth-Västkustkolonisten
Önskar också alla ett GOTT NYTT ÅR
Eva i Skåne
CITAT (Berith @ 31-12-2016, 07:38) *
Mitt nyårslöfte blir att inte lova något som jag inte kan hålla.

Klokt Berith!

Gott Nytt År till er alla!
Gossen Ruda
Jag instämmer i att önska Gott Nytt År. För min del har jag redan önskat det till flera personer som verkligen har fått ett nytt år. Jag har via AKB48 fått en hel del Twittervänner i Japan och Japan ligger 8 timmar före oss.
Natur liv
Gott Nytt År!
Myosotis
Gott Nytt År! [attachment=86626:frohesneues.gif]
Bengalow
Håller med er alla i önskan om ett Gott Nytt År.
Nu har vi, min fru och jag och vår hund genomlidit ännu en nyårsafton, med hemmagjorda bomber av kaliber "grövre". Rutorna skallrar vid detonationerna. Det är många som vill förbjuda smällare, och jag tillhör dessa. Vi bor ca 100 meter från en park, där ungdomen samlas, och avfyrar sina bomber flera dagar före jul. Trots att man har åldersgräns på inköp av fyrverkeripjäser, så är det 13-15-åringar som tycker det är "kul" när det smäller, och som är största andelen användare av detta. En ovana som blir tydligare för varje år är att skrämma hundägare på promenad med sin hund. Man kastar smällare mot djuret, och skrattar vilt åt beteendet...
Om inte ovanstående är nog, så vill nag kalla hela företeelsen för totalt meningslös. Man sätter fyr på en femtilapp och "njuter" av färgspelet, som i och för sig är grant, men bomberna!!!!! Och var är polisen???? Inte det minsta försök att ens försöka hejda vansinnet. Nu låter jag som "En man som heter Ove", men det hjälps inte, så länge det finns föräldrar till dessa slynglar, som inte bryr sig det minsta om sina barns illdåd och lagbrott. Vad då då???
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon