Sidor: 1, 2
Gossen Ruda
Får jag be damerna uppsöka varsin ringhörna nu och ta det lugnt.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Gossen Ruda @ 06-01-2017, 12:06) *

Det tycker jag också.

Den ena provocerar och den andra blir elak. Och så kommer några som glatt hejar på.
Vad skall allt det tjänar till?
Men att hänga ut någon med sitt namn i ett offentligt forum tycker jag är hemsk.
Vad har man för glädje av att helt och hållet fördärva ett forum?

Elisabeth
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 06-01-2017, 12:06) *

Ja, gärna!
Att jag sänker mig till den oerhört låga nivån att jag börjar lägga ut namnen på andra forumdeltagare kommer aldrig att hända.
Lite trist dock att det aldrig går att ha lite livligare debatter här utan att en viss dam som egentligen aldrig deltar i sakfrågor skall förstöra med sina alltid återkommande påhopp och nålstick.
Nu känner jag mig på intet sätt värst drabbad av denna bittertant, eftersom de finns de som lämnat forumet/inte orkat vara kvar efter att blivit utsatta för hennes elakheter.
Gita
sparvuggla
Varför starta det ena politiska tråden efter den andra? Vad är syftet?
Alla Gitas trådar slutar till slut så här.
Dessutom är det helt uteslutet att hon skulle kunna omvända folk här till att bli moderater och Gunnar Hökmark-fans.
Tvärtom, aversionen blir ännu större.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Gita @ 06-01-2017, 13:14) *
Ja, gärna!
Att jag sänker mig till den oerhört låga nivån att jag börjar lägga ut namnen på andra forumdeltagare kommer aldrig att hända.
Lite trist dock att det aldrig går att ha lite livligare debatter här utan att en viss dam som egentligen aldrig deltar i sakfrågor skall förstöra med sina alltid återkommande påhopp och nålstick.
Nu känner jag mig på intet sätt värst drabbad av denna bittertant, eftersom de finns de som lämnat forumet/inte orkat vara kvar efter att blivit utsatta för hennes elakheter.
Gita

Men varför provocerar du hela tiden?
Odla är inte ett politisk forum.

Sparvuggla inte alla här är V anhängare........
Gita
Dubbelpostat
segelbåt
CITAT (sparvuggla @ 06-01-2017, 13:19) *

Några politiska trådar som sparvuggla startat:

* Järnrörsmannen tog till knytnävarna
* Moderat med arbetslinje
* Hvad vilja Liberalerna
* Bidragsbehövande fattiga?
* Typiska högerlöften som hålls bara i en sekund
* Borgarnas arbetslinje?
* Moderater
* Tankeväckande
* AVGÅ BJÖRKLUND, Folkpartiet
* Sparka på den som redan ligger

whistling.gif

Gita
CITAT (sparvuggla @ 06-01-2017, 13:19) *
Alla Gitas trådar slutar till slut så här.
Dessutom är det helt uteslutet att hon skulle kunna omvända folk här till att bli moderater och Gunnar Hökmark-fans.
Tvärtom, aversionen blir ännu större.

Iofs tror jag du startat fler politiska trådar än jag gjort.

Jag starar/citerar ofta dagsaktuella ämnen som diskussionsunderlag eller tankeväckare ( och det kommer jag att fortsätta med) och du kör bara med propaganda för gammal längesedan möglig rödvinsvänster från typ 1968
Du har mycket att ta igen för att komma ikapp känns det som och kanske kan mina trådar vara lite till hjälp om vad dagens frågor handlar om.
Gita
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 06-01-2017, 15:30) *
Iofs tror jag du startat fler politiska trådar än jag gjort.

Jag starar/citerar ofta dagsaktuella ämnen som diskussionsunderlag eller tankeväckare ( och det kommer jag att fortsätta med) och du kör bara med propaganda för gammal längesedan möglig rödvinsvänster från typ 1968
Du har mycket att ta igen för att komma ikapp känns det som och kanske kan mina trådar vara lite till hjälp om vad dagens frågor handlar om.
Gita

Du är unik Gita, tack och lov. Det räcker och blir över med bara dig. Du skall inte klaga på att du blir attackerad när du skriver som du gör, enbart för att skapa debatt och bråka. Intressant att hävda dagsaktuella händelser och sen dra upp gamla epitet som dog ut för 40 år sen. Du skall inte heller hävda att andra är elaka, det finns ingen här med giftigare tunga och vassare penna än du. Personangrepp och nålstick är ditt signum.
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 06-01-2017, 17:24) *
Du är unik Gita, tack och lov. Det räcker och blir över med bara dig. Du skall inte klaga på att du blir attackerad när du skriver som du gör, enbart för att skapa debatt och bråka. Intressant att hävda dagsaktuella händelser och sen dra upp gamla epitet som dog ut för 40 år sen. Du skall inte heller hävda att andra är elaka, det finns ingen här med giftigare tunga och vassare penna än du. Personangrepp och nålstick är ditt signum.

Trist att du inte tar med Sparvugglas inlägg som ledde till mitt svar som du fristående citerar. Nu blir ju bilden helt felaktig, men det är du kanske medveten om.
Om du tittar lite bakåt i trådarna skall du se att det i stort sätt aldrig är jag som startar dessa råk/påhopp. Jag besvarar nämligen aldrig Stintans eller Sparvugglas inlägg om de inte är direkta påhopp på mig.

Självklart bemöter jag påhoppen på mig. Trist dock att ett par tre skribenter förstör alla försök till givande intressanta meningsutbyten.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 06-01-2017, 22:02) *
Trist att du inte tar med Sparvugglas inlägg som ledde till mitt svar som du fristående citerar. Nu blir ju bilden helt felaktig, men det är du kanske medveten om.
Om du tittar lite bakåt i trådarna skall du se att det i stort sätt aldrig är jag som startar dessa råk/påhopp. Jag besvarar nämligen aldrig Stintans eller Sparvugglas inlägg om de inte är direkta påhopp på mig.

Självklart bemöter jag påhoppen på mig. Trist dock att ett par tre skribenter förstör alla försök till givande intressanta meningsutbyten.
Gita

Du verkar ju inte veta vad du själv gör. Man kan ju undra vad det beror på.
sparvuggla
CITAT (Gita @ 06-01-2017, 22:02) *

Gita

Enl. mig inte intressant och givande meningsutbyte att kalla alla andra debattörer för idioter, bitterkärring, dumma jävla kossa mm.?
Gita
CITAT (sparvuggla @ 07-01-2017, 05:54) *
Enl. mig inte intressant och givande meningsutbyte att kalla alla andra debattörer för idioter, bitterkärring, dumma jävla kossa mm.?

Bra om du läste dina egna inlägg först, innan du dummar dig ännu mer.

Hur som helst en spännande tråd blev det tydligen 1 182 visningar och 61 inlägg hittills
Gita
Jubbe063
CITAT (segelbåt @ 05-01-2017, 14:47) *
Oj vad du har klippt och klistrat från wikipedia.

Visst. Varför skriva en miljon bokstäver på mobilen om man kan klippa och klistra. Ej angett som citat enär jag själv står för varje bokstav. Frågor på det?
Jubbe063
CITAT (Gita @ 05-01-2017, 16:08) *
Jisses, allt man behöver veta om företagsekonomi (mindre än en halv A4 tydligen) finns att ta på Wikipedia.
Nu har vi nog nått dumhetens gräns tror jag . Knappast någon idé att tjata vidare.
Gita

Vad spelar det för roll om jag klippt och klistrat? Blir inte mindre min mening för det. Avsändaren är jag. Klipper för att jag inte orkar skriva långa stycken på mobilen, så klipper in färdig text som speglar det jag ville ha sagt.

Tror ändå att mina 220 högskolepoäng lärt mig en hel del i ämnet.
Gita
CITAT (Jubbe063 @ 07-01-2017, 17:09) *
Visst. Varför skriva en miljon bokstäver på mobilen om man kan klippa och klistra. Ej angett som citat enär jag själv står för varje bokstav. Frågor på det?

Fast när man använder sig av texter som inte är ens egna så bör/skall man anger att man citerar oberoende om man själv står för innehållet eller inte.
Gita
Jubbe063
CITAT (Gita @ 07-01-2017, 17:15) *
Fast när man använder sig av texter som inte är ens egna så bör/skall man anger att man citerar oberoende om man själv står för innehållet eller inte.
Gita

Inget citat, enär jag ändrat lite i texten. Avsändaren är jag, inte någon annan.
Gita
CITAT (Jubbe063 @ 07-01-2017, 17:15) *
Vad spelar det för roll om jag klippt och klistrat? Blir inte mindre min mening för det. Avsändaren är jag. Klipper för att jag inte orkar skriva långa stycken på mobilen, så klipper in färdig text som speglar det jag ville ha sagt.

Tror ändå att mina 220 högskolepoäng lärt mig en hel del i ämnet.

Fast det verkar ju inte som om dina högskolepoäng lärt dig att man inte använder andras texter utan att ange just detta. Kanske mer än så du missat, vad vet jag.
Gita
segelbåt
CITAT (Jubbe063 @ 07-01-2017, 17:09) *

Nope, inga frågor. Tyckte bara en självutnämnd expert som dig kunde förklara sig utan att sno hela wikipedia-sidan och ändra några ord här och där för att själva framstå som skribenten.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon