Full version: Rosenkvitten
caroj
Hej
Jag har i dagarna ftt en rosnkvitten (Chaenomeles japonica) av en vn,den stod i mitt badrum ngon dag innan jag fick tag p jord och kunde stta den i stor kruka. Igr sg jag att det kommit flera sm knoppar. Ska tillgga att den har sttt utomhus p friland fram tills det att jag fick den

Nu r mina frgor:
-kan jag ha den kvar inomhus resten av vintern utan att dess naturliga vintervila rubbas allt fr mycket? (har vxtbelysning om det behvs)
-hur och nr ska jag beskra den? den r ca tre r gammal och har aldrig beskrts
-Har tnkt ha den p balkongen isyd vst lge sen, ngot jag br tnka p?
Huggorm
Ja, du kan ha den inne nu om du ger den extra ljus, den har redan haft tillrcklig vintervila. Ngon beskrning behvs inte, om du inte ser ngra grenar som skaver mot varandra eller liknande. Skall du ha den p balkongen i sderlge sedan fr du kolla att det inte blir fr varmt. Den kommer krva mycket vattning. Vintrarna kan bli tuffa, kylan griper mycket hrdare om en kruka n nr marken r runt och jmnar ut temperaturerna.
caroj
Tack fr svar :-)
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon