Full version: Vad för växt?
Lenkaii
Hej!
Är ny inom västvärlden så har fortfarande mycket att lära smile.gif

För ett litet tag sedan fick jag överta en palm som redan har ett par år på nacken. Den ser inte ut att må så bra, behöver antagligen komma i ny jord och större kruka, samt få i sig lite näring om jag gissar rätt?

Men till saken hör att jag inte riktigt vet vad det är för sort, det hade ju hjälp avsevärt så tänkte att någon här kunde hjälpa mig smile.gif

Tips och råd om skötsel gärna emot!!

[attachment=86656:FB_IMG_1...66921155.jpg]
Bengalow
Jag vet inte namnet, men vi har en likadan, som är många år. Till slut växte den ända upp i taket, och vi visste inte vad vi skulle göra. Då tog frun fram en sax, klippte helt sonika av en lång gren på hälften, och satte ner den i krukan. Den tog sig, och nu har vi gjort om det med en annan. Verkar vara lätt att "föröka" på det sätter. Vår står i västerfönster utan mycket ljus, eftersom vi har en bilplats med tak på ca 5 meter utanför fönstret.
Den har blivit "fylligare, med grönska ända ner till krukan.
teo
Alla tre ser ut att vara kantdracena - Dracaena marginata
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon