Eftersom jag inte tycker att detta är en datorteknisk fråga postar jag den i Småprat. Tycker ni att det är fel så flyttar jag den.
Är någon av er drabbad av aldaniti.net? Vet någon hur man blir av med detta? Jag har den senaste månaden blivit överöst av mail från denna adress. Det är alla möjliga erbjudanden: "mitt CV har gjort att jag är speciellt utvald som HR-chef", "jag har massor av pengar att kvittera ut" m m. Avsändarna varierar mellan "Kundtjänst", "Personalavd", "Kontoutdrag" och ibland helt vanliga, svenska personnamn. Gemensamt för alla dessa är att de har promo@aldaniti.net som mailadress.
Jag har tålmodigt slängt dem, men de verkar inte minska utan snarare öka i antal. De kommer till min "seriösa" mailadress, vilket gör att jag inte kan/vill byta adress. Det är ju denna som finns hos vårdcentral, bank m fl. Jag har fler adresser, som jag använder för diverse prenumerationer, resebrev o d, men det är alltså inte de som drabbats.
Någon som har erfarenhet, och - som ännu hellre - har lyckats få stopp på eländet? Tilläggas kan att det rör sig om en hotmailadress, som jag haft i massor av år utan problem.
caprifol
PS. Glömde nämna att jag givetvis lagt in adressen under "spärra avsändare", men utan resultat. DS