Full version: hnsgdsel
gullik.u
ska man blanda hnsgdsel i jord och sedan lgga det i rabatterna, eller r det bttre att gra gdselvatten och vattna blommorna istllet?
Britt-Marie
Tnk p att hnsgdsel luktar fruktansvrt! Blanda ner det i jorden. Ls inte upp det i vatten!
myskmadra
Efter att ha ftt inspirationen hr p forumet s har jag nu dille p hnsgdsel. Kan man ge ven sina perenner en "skjuts" med det nu p vren?
Ingrid p Vstkusten
Krafsa ner det nu p vren somd et r. mitt i sommaren gr jag hnsgdselvatten som jag vattanr med. Visst luktar det biggrin.gif s luftig plats rekommenderas men det r inte s farligt nd. det skall ju inte vara s starkt biggrin.gif om man itne tillverkar koncentrat som skall spdas, jag fredrar gra en mkt STOOR bungla och kra lg koncentration d behver man inte bekymra sig fr att man ger fr mkt heller.

Det finns ju nge som amerikanarna anvnder mkt och som inte luktar s mkt nmligen 'compost tea' -> d v s motsvarande blandning fast gjord p nringsrik hushllskompost.
Ett kuddvar med hushllskompost fr ligga i en tunna sedan vattnar man med 'teet'

Hlsar ingrid
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon