Full version: hönsgödsel
gullik.u
ska man blanda hönsgödsel i jord och sedan lägga det i rabatterna, eller är det bättre att göra gödselvatten och vattna blommorna istället?
Britt-Marie
Tänk på att hönsgödsel luktar fruktansvärt! Blanda ner det i jorden. Lös inte upp det i vatten!
myskmadra
Efter att ha fått inspirationen här på forumet så har jag nu dille på hönsgödsel. Kan man ge även sina perenner en "skjuts" med det nu på våren?
Ingrid på Västkusten
Krafsa ner det nu på våren somd et är. mitt i sommaren gör jag hönsgödselvatten som jag vattanr med. Visst luktar det biggrin.gif så luftig plats rekommenderas men det är inte så farligt ändå. det skall ju inte vara så starkt biggrin.gif om man itne tillverkar koncentrat som skall spädas, jag föredrar å göra en mkt STOOR bungla och köra låg koncentration då behöver man inte bekymra sig för att man ger för mkt heller.

Det finns ju någe som amerikanarna använder mkt och som inte luktar så mkt nämligen 'compost tea' -> d v s motsvarande blandning fast gjord på näringsrik hushållskompost.
Ett kuddvar med hushållskompost får ligga i en tunna sedan vattnar man med 'teet'

Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon