Full version: storlek?
gullik.u
Rosorna jag köpte idag tex Polyantha Rose Irene of denmark räknas de till rabattrosor? och är det någon som vet hur bred de brukar bli? höjden är 60-80 cm
Fenja
Ja, den räknas som rabattros, floribunda, blommar vitt, är härdig i zon 3 och doftar medelstarkt. Vet ej hur bred den blir.
Mvh
Fenja
gullik.u
Oj! härdig i zon 3? jag bor nog i zon 6 7?? men dom sa att dom hade sålt dessa rosor här i flera år så då måste det ju gå ?? huh.gif
kerstin z5-6
Tyvärr så här är det sad.gif Polyantarosor ) och liknande rosor som tex Ingrid Bergman o Astrid Lindgren säljs till oss o norr med hänvisning att med lite täckning så går det ..
Tja nåt år , ofta total nedfrysning o inte såvärst bevänt med blommning -Tyvärr brukar ochså den trädgårdsintresserades slutsats vara -Det går inte att odla rosor i zoner högre än 4 -Vilket är helfel !
Ta en titt i mitt rosalbum -fa på de kanadensiska sorterna o kräv dem till din trädgårdsbutik -Förutom de sorterna som är minst 20 olika -fler kommer,... så kan du odla mer än 211 sorter ytterligare i zon 5-7.

De som jag rek om man vill ha stora rabattros lika kanadensare är Cutbert Grant röd med sammets yta remonterar hela sommaren - eller den krämvita JP Conell
Cutbert finns i mitt album
blink.gif
Plantera djupt o var noga med vatten och täckning i höst -så för du nog ha kvar dina nya ett bra tag ändå smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon