Full version: Blodbok
Netha
Hej!

Har haft funderingar p att plantera en hck med blodbok, men trots min efterforskningar s hittar jag ingenstans om p vilket avstnd det ska vara mellan varje planta. r det ngon som vet?

MVH Netha
Huggorm
Fr vanlig bok r det lagom med tre plantor per meter ungefr, och jag gissar att det samma gller den rdbladiga varianten. Det r ett avstnd som passar vldigt mnga olika hcksorter s det kan inte grna bli fel.
Netha
Tack Huggorm!

3 per meter har jag sett gller de flesta plantorna, men jag har ocks ftt hra frn vissa plantskolor/plantfrsljare p internet att de mindre plantorna kan med stor frdel planteras 4-5 st per meter.

Det r en hel djungel fr att finna rtt planta till vr trdgrd.
Idegran r dock uteslutet har jag kommit fram till d de har giftiga br, men r det ngon planta som du rekommenderar r fin som hckplanta?
Den behver inte vara grn ret om, utan lttsktt r vl det viktigaste fr ngon som inte riktigt har ngra grna fingrar och precis har flyttat till hus wink.gif
Gossen Ruda
Nja, bren p idegran r det enda som inte r giftigt. Dvs sjlva fruktkttet men fret inuti och barr mm r giftigt.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon