*Boråstjej*
Jag såg en bild på Kopparblad (Episcia cupreata) i en tidning. Är det någon som vet var man kan få tag i en sådan? Är de lätta att få att blomma?

Boråstjej
maimiti
Blomsterlandet i Borås hade för inte så länge sedan.... kan ju vara värt att kolla om de har några kvar. Har ingen aning om huruvida de är lätta att få i blom eller ej. Vad jag har hört är de lätta, men jag har ingen personlig erfarenhet.
Fenja
Den vill ha det varmt och soligt så trivs den och blommar
Mvh
Fenja
lolo
Jag har kopparblad som jag fick av sambons mor! Den är väldigt söt och blommar gult! Ange en titel på hemsidan/Ann-Louise
lolo
Hej! Det blev fel med bildöverföringen, tyvärr. /Ann-Louise
lolo
Hej boråstjej! Gå in på mitt fotoalbum så får du se mitt kopparblad! De är svåra att få tag har jag förstått, åtminstone här uppe. Detta kopparblad införskaffades för exakt ett år sen på Trädgårdsmässan i Umeå. Rödblommande kopparblad är vanligare, känner en som har flera sådana.
mvh
Ann-Louise i Lycksele
lilla mamma
Hej
jag har rödblommig om du vill ha. Vi kan byta om du har något roligt att byta med.
Lolo, kan du tänka dig att dela med dig av den gula om jag skickar två frimärken?

Anita
kopernikus
är det samma sak som purpurfackla eller marmorranka??

Jag har en sån som just blommat med gula blommor.. vet flera som har sådana. Trodde de var ganska vanliga... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon