[attachment=86889:17361161...868078_n.jpg]
[attachment=86890:17361287...040363_n.jpg]
[attachment=86891:17360705...646289_n.jpg]
Finns det någon chiliexpert här i forumet?
Det är nu ca 1,5 månader sen mina chilis poppade upp från jorden och jag har nu lite funderingar om vad som borde göras för att plantorna ska bli så fina som möjligt. De ser ut att må väldigt bra men det som oroar mig lite är att de slutat växa på längden och istället lagt all energi på att producera sidoskott. Anledningen till detta är förmodligen att lampan som jag använder hänger väldigt nära. Borde jag då höja upp den lite och låta de sträcka på sig eller ska jag låta den fokusera på sidoskotten och bli så buskig som möjligt?
Planen är att toppa plantorna men det gör man ju för att plantan ska fokusera på att producera sidoskott, ska jag då strunta i det och låta de vara istället?
En annan fundering är de små gula fläckarna som finns på de första bladen. Vad kan detta bero på och är det något farligt för plantorna?
Jag har haft svårt för att veta hur mycket näring jag borde ge men just nu får de lite vid varannan vattning, dvs. vart tionde dag. Det är plantagens ekologiska växtnäring de får och jag blandar ut enligt instruktionerna på flaskan.
Alla svar uppskattas.
Tack på förhand!