Full version: Mango
Syverkstan
Jag satte en mangokärna förra året som kom upp så fint, den är 20-25 cm hög n u och har en hel del blad men nu i vinter så har bladen blivit bruna och torkat. Vad har jag gjort för fel? Tittade i höstas om den behövde större kruka och då såg det ut som om kärnan nästan hade ruttnat bort. Ska det bli så?
Tacksam för svar
/Syverkstan i Hummelsta
Fjortispower
Du svarade nästan på din fråga själv flirting.gif Svaret är vintern - som innebär för lite ljus för våra krukväxter.

Hur står den nu? Ställ den gärna vid ett soligt fönster så kommer den säkert igång igen. Jag skulle nog inte plantera om den innan den får lite sol, det kan vara bra om den lagrar lite energi först innan den blir tvungen att bilda nya rötter.
Syverkstan
Stort tack för snabbt svar Fjortispower, ska genast flytta den till ett soligare fönster så hoppas jag den snart mår bättre.
/Syverkstan i Hummelsta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon