Full version: Kaktusodling
Dahlby

Hej! Det här är mitt första inlägg. Tänkte visa min lilla växthörna. Jag har samlat odlat och lärt mig klassificera kaktusar sen 2010. Har norrläge mer eller mindre så jag har 35 watt LED över dem. Några är en aning etiolerade så jag pallade upp alla kaktusar ca 30 cm för ljusets skull. Sen dekorerade jag den nedre våningen med botaniska planscher ur Britton and Rose "the cactaceae" från runt 1920. Den högsta plantan med flikiga blad är en Ricinus Commis som jag odat från ett frö jag tog från grannens planta. Nässelväxten skulle vara kul att veta namnet på. Sen ett par phalaenopsis till höger. Då nu har jag presenterat mig och visat min samling. Hej
strandskatan
Välkommen till Odla! Härlig samling du visar, jag är själv ingen duktig krukväxtodlare tyvärr, av kaktusar har jag bara de vanliga som jag är osäker på namnet för, är det jul/påsk eller novemberkaktus? och frösådda kaktusfikon som jag inte lyckats få att blomma på 15 år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon