Full version: Kaktusodling
Dahlby

Hej! Det hr r mitt frsta inlgg. Tnkte visa min lilla vxthrna. Jag har samlat odlat och lrt mig klassificera kaktusar sen 2010. Har norrlge mer eller mindre s jag har 35 watt LED ver dem. Ngra r en aning etiolerade s jag pallade upp alla kaktusar ca 30 cm fr ljusets skull. Sen dekorerade jag den nedre vningen med botaniska planscher ur Britton and Rose "the cactaceae" frn runt 1920. Den hgsta plantan med flikiga blad r en Ricinus Commis som jag odat frn ett fr jag tog frn grannens planta. Nsselvxten skulle vara kul att veta namnet p. Sen ett par phalaenopsis till hger. D nu har jag presenterat mig och visat min samling. Hej
strandskatan
Vlkommen till Odla! Hrlig samling du visar, jag r sjlv ingen duktig krukvxtodlare tyvrr, av kaktusar har jag bara de vanliga som jag r osker p namnet fr, r det jul/psk eller novemberkaktus? och frsdda kaktusfikon som jag inte lyckats f att blomma p 15 r.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon