chili_martin
Har en citronplanta som jag drivit upp frn fr fr ungefr ett r sedan. Den har vuxit p bra, r planterad i citrus-anpassad jord och har ftt citrusnring enligt konstens alla regler. Den verkar ha trivts bra d den vuxit p och skert skulle ha varit 1,5m om jag inte klippt ner den under senhsten.

Fr ngra veckor sedan klippte jag ner den igen d den brjat vxa sig lng och jag vill hlla den p 50-60cm. Den skt direkt ut flera nya skott, s jag kan inte annat n att tro att den trivs dr den str och hur jag tar hand om den.

Men idag inspekterade jag bladen och sg att tv av de nya bladen har blivit buckliga och dessutom gul/brun-flckigt. ldre blad har ocks ftt gula flckar, dessa ser inte riktigt ut som de nya bladen och jag r faktiskt osker om dessa flckar r gamla.

Jag har frskt jmfra mot bilder, t.ex. Citrus Diseases, men jag har svrt att avgra vad det r fr ngot. Ngon som kan se vad det r fr ngot som har drabbat min citronvxt?

Nytt blad ser ut s hr, det r buckligare n vad det ser ut p bilden:
[attachment=86950:IMG_4736.JPG]
[attachment=86951:IMG_4737.JPG]

ldre blad med flckar:
[attachment=86952:IMG_4739.JPG]
[attachment=86953:IMG_4740.JPG]
[attachment=86954:IMG_4742.JPG]
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon