biohazard
På min Veranda så har det börjat växa upp en massa av dessa saker (se bilden), och jag undrar vad det är för något?.
Det syns kanske inte så bra på bilden men de är lite ludna på "kvistarna" (tänk på att jag är lekman och har ingen koll alls på vad de olika sakerna kallas för).

Jag undrar om man kan använda någon sorts ogräsmedel och isåfall vilken för att få bort dessa?.

Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig innan jag är fast likt törnrosa då växter satt igen mitt lilla hus smile.gif

Mvh ingrodd.
masa
Ser ut som hallonplantor
Åsa, mälardalen zon 2
Japp ser ut som hallon tycker jag med, handskar på och dra upp allt som dyker upp så fort man ser dem. Roundup kan nog döda dem men man måste ju då dra upp det vissna med.
biohazard
Hej!.

Tack för svaren. Det kan nog stämma, då det finns en hallonbuske i närheten som jag även försöker bli av med.

Så det är bara att dra upp med handkraft?.. fast känns som man eventuellt måste ta bort lite plankor sad.gif
Och det var det jag ville undvika, därav om man kunde köra något ogräsmedel som tog död på dom wink.gif

biohazard
Det går inte att dra upp dom emellan trädplankorna tyvärr sad.gif har försökt nu, och de går av ovanför plankorna.. inga rötter följer med.

Men om jag använder ogräsmedel och trycker ner dom, kommer de börja växa igen då alltså? eller varför går det inte att göra så? smile.gif *okunnig*
Åsa, mälardalen zon 2
Du kan använda ogräsmedel men de döda träaktiga pinnarna kommer ju inte bara försvinna men de kanske går att klippa skära bort så långt ner att det inte blir några vassa stumpar kvar?
biohazard
Tack för era svar =)
Vilket ogräsmedel är det som är bäst just nu?

"träpinnarna" går nog att trycka ner under trallen, så det blir perfekt =)
Aqvakul
I första hand försök dra upp dem.
I andra hand klipp fram en yta att pensla roundup på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon