Fideli
Hej
Jag har två kaktusar av det "svärdliknande" slaget som är friska och frodiga och vassa men så himla stora så de vuxit ur fönsterkarmen men inte så stora att de kan stå på golvet.
Kan man, efter avhärdning, ha de ute i sommar tror ni?
Ingrid på Västkusten
Det är svårt å veta exakt vad för växt Du har men de flesta växterna mår mkt bättre utomhus. Kan det vara en svärmors tunga Du har? sanseviera?

Hälsar ingrid
Fideli
Hej Ingrid

Det är ingen svärmorstunga de vet jag hur de ser ut. Sansiviera vet jag inte hur de ser ut. Och inte är jag så uppdaterad så jag har bilder heller.

Bladen utgår från mitten, växer ut i ett v liksom fast åt alla håll. Och så är de taggiga längs med kanten liksom på båda sidor ... jag är jätte bra på och förklara märker jag. Den ena är ljus ljus grön och den andra är mörkgrön med en ljusare ytterkant. Det är inte så många blad men de är väldigt stora i omkrets. Spetsarna är sylvassa.

Men du tror att man kan sätta ut dom i allafall under den varmare perioden?
Christoffer
Kan det vara Aloe eller Agave?
Ingrid på Västkusten
Jajemen biggrin.gif

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon