Full version: Resa till Rom
Siri
Ska göra en resa till Rom närmare höstkanten. Undrar om det är någon av
er er som har turistat där och kan tipsa om någon botanisk trädgård eller andra "blom-och-blad" upplevelser i regionen? blink.gif
andreas i uppsala
ah.. Rom europas finaste stad.Du behöver ingen botanisk trädgård där. Hela naturen är en botanisk trädgård. Annars så är det väldigt fint uppe på pantheon(kullen där kejsarna bodde) Forum romanum är min favorit plats, det luktar ljuvligt på våren(februari)

Fantastisk stad, men det är dyrt, maten är riktigt dyr
TeliaNet
jag har varit där med mormor och morfar när jag var liten.
om jag inte minns fel så var det palmer utanför flygplatsen och det var gröna växter överallt, så du behöver inte leta efter nån botanisk trädgård.
prova den stora stranden i baya dumicha söder om rom, jag tror det stavas så.
Susanna
Rom är en underbar stad med antika lämningar vart man än går. Letat efter en botanisk trädgård har jag inte gjort när jag varit där, konstigt nog. Däremot köpte jag senaste en hel del fröer (squash, ruccola mm). Akta dig för rånare bara! Jag blev rånad där i januari men lyckades ta tillbaks min plånbok!

Susanna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon