EvaKlemming
Hej. Jag har planterat tv Dodong och en Legend. Den sista r ny frra ret, de frra r fyra r gamla hos oss. De str rtt ttt p rad. Dodong har blommat och haft br under alla r, inte lika mycket varje r, men alltid ngon blomma och ngon blomklase. I hstas planterade jag ett Legend intill de tv andra och det blev jttebra men i r ser alla tre trden ut shr:
20170527_101300.jpg

20170527_101343.jpg

20170527_101231.jpg

Och jag r jtteledsen, de var rtt stora vid inkp, dyra. Vet ni vad det kan vara?

Vnligen Eva.
Gunilla T
Jag tycker det ser ut som typiska frostskador.
EvaKlemming
Tack, det vore ju oerhrt vl i s fall, s sknt. Det ni ser p bilderna, vill jag bertta, r blomklasarna som blivit svarta och r helt vissnade och ven likadant p unga blad samt p de strre bladens bladspetsar likadant.
Gunilla T
Ja, ganska sker p att det r frost.
EvaKlemming
Tack snlla ni ,vilken fantastisk hjlp jag alltid ftt och fr hr. Vnligen Eva.
Huggorm
"Legend" togs vl fram fr att den slr ut senare p vren och skall klara frost bttre men det rckte allts inte en vr som rets?

Om du fr mycket br p dina ullungrnnar, har du provat att s frna? Jag har haft vldigt god grobarhet men jag har aldrig hrt talas om ngon annan som ens frskt
Gunilla T
Ullungrnnen har ju en spnnande historia i och med att den hittades i Korea och hmtades till Sverige av Tor Nitzelius. Den har ftt ny status som egen art och heter numera Sorbus ulleungensis.

LEGEND r ett handelsnamn och skall markeras genom att man skriver det med stora bokstver.

Hr kan man lsa historien om den vackra rnnen Sorbus ulleungensis.

http://www.mynewsdesk.com/se/pressreleases...pljuset-1107677
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon