Full version: Jag er upp!
gräverogräver
Hej. Har nåt eländigt ogräs som jag nu jagat o jagat o jagat men nu orkar jag inte mer det kommer upp som galningar överallt i varenda rabatt, blir tokig snart, ser ut som nåt slags små granar grönt som tusan är det och har en enormt kraft precis överallt, vet inte vad det heter men det är inga blommor bara grönt, hoppas nån kanske vet vad det är och kan man strunta i det eller kommer det kväva alla mina rabatter med rosor o massa annat..suck
w00t.gif crying.gif

Vad att göra??
Åsa, mälardalen zon 2
åkerfräken?
gräverogräver
Hej Åsa.

Tack för svar och japp det stämmer kollade på nätet och det är alltså åkerfräken tråkigt nog fattar inte att det kommer upp precis överallt även där vi har anlagt rabatt med påsjord.. men vad ska jag göra har alltså stora o många rabatter kan ju inte täcka dessa rabatter med alla växter i.

Acceptera eller dunno.gif g.gif så trött man blir -cry-.gif
masa
Vi hade samma problem, det är bara att rycka upp plantorna när de visar sig, till slut ger dom upp. Rötterna ligger mycket djupt, så uppgrävning är knappast något alternativ.
gräverogräver
ok jag drar o drar i detta skit så man kanske tröttar ut dem till slut smile.gif tack för svar rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon