Full version: Bluffsamtalen.
Gossen Ruda
Så kommer det en våg med bluffsamtal. Jag fattar dock inte vad det är för nyfikna personer som ringer upp ett helt okänt nummer i Somalia? Rekord i aningslöshet?
Huggorm
Det jobbiga är att man blir väckt mitt i natten. Först var det från Somalia, sedan Seychellerna
Gossen Ruda
De gånger mobilen är igång stänger jag alltid av på natten.
malarmaster
blev också uppringd i natt från Seychellerna. Svarar dock aldrig på okända utlandssamtal.
aningslöshet,Ruda? Jag skulle nog säga dumhet. Varför ringer man ett helt okänt nummer i utlandet?
men många är tydligen så funtade att de bara måste...
Gossen Ruda
Jag ville inte skriva något om dumhet men så är det. Vet inte folk om att det finns betalsamtal? Men man är väl nyfiken. Curiosity was that killed the cat...
*Stintan*
Folk ser väl bara en massa siffror och har inte en susning om att samtalet kommer från nånstans på andra sidan halvklotet utan tror att dom missat att nån bekant ringt.
Gossen Ruda
Fast om bekantingen verkligen ha tag på den sökta personen ringer man nog igen. Så resonerar iaf jag, jag ringer synnerligen sällan upp om det inte gäller tunna släkten. Vi är alla olika.
*Stintan*
Jag ringer aldrig upp konstiga nummer. Ett tag kollade jag upp numret och det var alltid nån telefonförsäljare eller annat skumt och numera raderar jag bara okända nummer. Braohanummer har jag ju namngett i telefonboken.
LadyG
Tack och lov använder jag TrueCaller i telefonen, den sorterar bort 99% av alla försäljare, spam m.m. och det lilla som sipprar igenom kan jag blockera själv. Jag svarar inte på okända nummer, jag vill googla dem först och får jag inget vettigt svar på vem som har numret kan de glömma att jag INTE blockar dem. Det är ytterst få som lämnar meddelande i telefonsvararen, vissa gör det och beroende på vem det är kan jag tänka mig att ringa upp dem. Givetvis inte försäljare och såna, men någon enstaka gång har det hänt att någon ringt som behöver nå mig och har legitima ärenden. Då ringer jag upp. De jag vill prata med har jag namngett i adressboken, så att jag ser vem som ringer.

Finns inte på kartan att jag ringer upp okända nummer utan att ha kollat upp
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon