Full version: Rdda krsbrstrd
Simondidner
Hej,

Jag har ett krsbrstrd hemma i trdgrden (vet inte sorten) som vid en kraftig vind tappade en stor gren och en bit av stammen (se bilder). Det visade sig att det var svamp (vet inte sorten) i trdet och det var drfr skrt. Min frga r om det gr att rdda trdet p ngot stt d s mycket av stammen r blottad och vad gr jag isfall t svampen?

Tack p frhand
/Simon
Huggorm
Du kan nog inte gra ngot fr att hjlpa trdet. Om svamp har brjat vxa i veden r det brjan till slutet. Men det kan ta mnga r innan trdet dr eller blser omkull, plantera en ersttare redan nu s har det hunnit vxa till sig lite nr nuvarande trd har gjort sitt.
Simondidner
Aj d! Ok, d vet jag. Tack fr svar och tips!

CITAT (Huggorm @ 10-06-2017, 15:10) *
Du kan nog inte gra ngot fr att hjlpa trdet. Om svamp har brjat vxa i veden r det brjan till slutet. Men det kan ta mnga r innan trdet dr eller blser omkull, plantera en ersttare redan nu s har det hunnit vxa till sig lite nr nuvarande trd har gjort sitt.

Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon