Full version: Identifiera växt
Carta
Hej!
Grävde upp denna i tron att det var en lingonoxbär (cotoneaster) mennär inte längre så säker på att det är det. Så expertisen här, vad har jag planterat? Tanken är att de så småningom skall bli en bonsai:)
Stefan A
Ser ut som cotoneaster! Men du, den måste bo ute, behöver årstidernas växlingar och särskilt vintervilan. Kanske du skulle gå med i Svenska Bonsai-sällskapet? Lycka till med projektet! smile.gif
Carta
CITAT (Stefan A @ 12-06-2017, 08:27) *
Ser ut som cotoneaster! Men du, den måste bo ute, behöver årstidernas växlingar och särskilt vintervilan. Kanske du skulle gå med i Svenska Bonsai-sällskapet? Lycka till med projektet! smile.gif

Toppen, tack för svar!

Ja, har kikat på bonsaisällskapet och tänkt gå med, men ville luska runt lite och se hur pass aktivt det va och vad man kan tänkas få ut av att vara medlem. Men det sker nog snart smile.gif

Vad gäller vintervila så tänkte jag driva upp den inomhus och se ifall den ens överlever (hade inte mycket rötter kvar) under sommaren och delar av hösten för att sen ställa ut den när träden ute börjar gå in i sin vintervila. Jag hoppas det funkar (kör lite trial and error). Bor i lägenhet utan balkong men har stuga där dom ska få stå på inglasad ej uppvärmd altan tillsammans med än så länge knäckepil.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon