Full version: Hallonhck
Emilyp
Jag planterade hallonplantor frn kruka frra ret, jag klippte ox ner dom kvistar som burit br men inga nya skott kom frra sommaren s det nda som finns nu r dom skott som kommer i r och dom blir det ju inga hallon p. Hallonplantorna som heter rubus Preussen kommer det vldigt dligt med skott p men den som heter rubus golden Queen ( gula hallon) vxer s det knakar. Varfr kommer det s dligt med hallon p dom rda, buskarna r ju jtte sm? r det vanligt att dom inte tar sig ordentligt frsta ret?
Huggorm
Jag vet inte hur det r med just hallon men det r vanligt att trd och buskar vxer dligt frsta ret. Busken kanske satsar p att bilda rtter frst och s tar den lv sedan nr den har rotsystem att backa upp det med.
istudyjapanese
Se till s det inte r fr tung jord utan mer ltt och genomslpplig. Gdsla inte med gdning som innehller fr mycket kvve d du gynnar mest bladmassan. De str inte fr ttt s de konkurrerar om samma solljus? Fr den tillrckligt med solljus?
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon