Undrar om Aloe Veran klarar att stå ute i kruka på sommaren. Tycker den vore fin att ha på altanen men har inte en aning om det funkar.
Eva St
Det går alldeles utmärkt, jag har mina stora aloe utomhus på somrarna. Vakta mot frost bara!
Wow vad glad jag blir. Kan jag alltså plantera den i en stor urna och låta den stå ute i ur och skur eller måste man passa den mot mer än frost. Trivs den bäst i sol eller halvskugga??? Och klarar den Vänervindar som brukar ligga på här ibland.
Eva St
Jag har mina både under tak på balkongen (halvskugga) och ute i det fria på tomten (sol), de verkar finna sig till rätta hur som helst. Håll lite koll på hur de ser ut, börjar bladen ändra färg så prova att flytta dem till ett annat ställe i sol/halvskugga. Små plantor är lite känsligare och bör kanske vara i halvskugga.
Jag har inte märkt att de påverkas av vind å något negativt sätt.
Toppen!!! Sätter den i en stor urna och börjar ute i trädgården får vi se jag ska hålla koll på den får vi se hur den gillar det. Satte för flera år sedan en liten Aloe i uterummet men den ändrade färg och såg nästan vattnig ut efter bara ett litet tag därför trodde jag inte det funkade. Men denna är rejält stor så den fixar det förhoppningvis bättre
Eva St
evarina
26-04-2004, 13:24
Min stod ute hela förra sommaren. Den måste ha trivts, för den blev dubbelt så stor på den tiden. Skulle dock vara försiktig med att sätta ut den för tidigt.
/E
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.