EatenMoth72
Min avokado har skruvade blad. Är det dåligt? Försökte lägga upp en bild, men den var för stor... vissa blad ser ut som korkskruvar. Andra blad är lite knarriga i kanten, men dom är inte torra, och jag kan räta ut dom utan att dom går sönder. Är det nåt jag gör fel?
EatenMoth72
Här är en bild
StugAnn
CITAT (EatenMoth72 @ 31-07-2017, 12:13) *
Min avokado har skruvade blad. Är det dåligt? Försökte lägga upp en bild, men den var för stor... vissa blad ser ut som korkskruvar. Andra blad är lite knarriga i kanten, men dom är inte torra, och jag kan räta ut dom utan att dom går sönder. Är det nåt jag gör fel?

Hej. Mina avokado har inte ser ut så.. nån av dom. Däremot blev min högsta avokado sur på mig då jag tvingades klippa ner den. Den var ända upp i taket. Den dog. Men jag har andra som jag har klippt ner som är yngre och då kommer det skott. Minsann. Tror du att det kan bero på jorden? För mycket vatten. För lite vatten. Har du kollat så det inte finns ohyra i bladen. Jag har sett andra växter som gör som dina blad när de har fått ohyra. Mina rosenspiror fick det förra sommaren och de bladen snurrade ihop sig och liksom krympte på nåt sätt. Kolla det.
Mvh StugAnn
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon