Linda i Kareby
Hejsan! Jag skulle vilja mla mina blivande pallkragar med frg/olja (grna blgr) fr att bevara dem bttre och fr att de skall se lite roligare ut vilken frg/olja skulle passa bst med tanke p att man skall odla tbara vxter i dem?
Linda unsure.gif
MoniqueM
Hej Linda!

Jag linoljetjrar mina invndigt och det funkar ypperligt. Skyddar bra mot fukt och "frgar" inte av sig p jorden smile.gif
Utvndigt kan du anvnda vilken frg som helst som inte "plastar in" tret. Ett frslag r ju annars att gra en egen lasyr. P www.robygge.se eller i deras affr fr man veta mer.

Lycka till!
MoniqueM
Betty
Till utsidan ; tcklasyr, akrylfrs eller vad du vill! Plasta insidan. smile.gif
Ingrid p Vstkusten
Vad Du vill och lite till :-) och man behver inte heller....

Hlsar ingrid
Hannele
Valfrihet gillar jag. biggrin.gif
Ingrid p Vstkusten
Ja det r liksom det som r tanken med pallkrageriet. tervinn anvnd ngot annat - gr vadduvill - slng i vadsomhelst kr hrt.

Stll dem i frcka mnster, bygg pyramider, bygg p hjden, snk ner dem - jajemen - nedsnkta bddar borde man kunna gra fr de som bor i varma klimat och har problem med att det dunstar fr snabbt. Negativ pallkrage?!?

Hlsar Ingrid
Klematis
Frra ret var mitt frsta r med pallkragar och jag var mer n njd. Fr mig blev det 2 grnsaksland, ir ska det bli ett till. Bra fr den som inte vill ha enormt mycke grnsaksland
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon