Jag har haft ett 8 kvm , mitt första -det var hett , men två luckor + dörren öppen hela sommaren gav tillsammas med fläkt dygnet runt en någorlunda miljö
Gränsen går nånstans vid 10 kvm - då är luftvolymen tillräckligt stor , -kan man höja takhöjden med lecablock eller köper ett med bra takhöjd, är det ännu bättre .
Ett litet -blir redan i april maj en stekhet bastu på dagen + 40 och ev en iskall på natten -så fläkt med värme behövs -och tempskillnaden mellan dag o natt blir enorma
Vid + 30 börjar växterna må mkt dåligt o rötterna dö
I mitt nuvarande 20 kwm har jag +25 grader i z5-6 kl 11 på fm -det står inte ens i söderläge.Vi har fortfarande 50 cm snö
jag har värmefläkt -den går bara på natten ..
dessutom -vad ryms i växthuset- 4 tomathinkar? Vad vill du Odla? I det du funderar på blir det .. ingen stol , ingen martinihylla med radio -man måste njuta lite med -Växthus .. de blir alltid överfulla av växter -storleken egal .. men börja inte med ett för litet -det blir en besvikelse ..kanske ..

I mitt 8 -stog jag på ett ben kastade ut 10 flak växter bara för att överhuvudtaget komma in o vattna ... å andra sidan är alla inte lika frögalna som jag
men luftvolymen är viktig

Lycka till med köpet