Hej! Jag är egentligen mycket trädgårdsintresserad men delar sommarstuge-trädgården på 500 kvm med en förälder 50 mil ifrån staden där vi bor, och resten av familjen är knappt där. vi trivs på stället och är ibland där tillsammans, ibland i olika perioder men vi är där kanske max 2-3 veckor per säsong, gemensamt..Jag har blivit tilldelad mesta trädgårdsansvaret pga mitt intresse. Så det är i stort sett jag som är "ansvarig" för trädgården. Jag är där kanske 1-2 veckor per säsong, och ganska sent i år. länge har den typ skött sig själv med lite ogräsrensning, men har nu efter flertalet år av det här systemet blivit mera ogräsverkstad än den sommardröm jag planerat för i teorin varje år sen jag var 20..har liksom ofta annat att göra på sommaren, men vill såklart gärna ta hand om vår fina trädgård så bra jag kan.
har väldigt dålig ekonomi så det kräver mycket investering varje försommar från min sida i den budget jag icke har för att nyplantera, köpa plantor och nyanlägga, och det är mycket nytt jag skulle vilja plantera ut men ej har råd med.
hursomhelst, har bara varit här i augusti i år och allt är väldigt uppväxt, ogräs och murgröna överallt. jag vill ju så gärna göra fint och börja tidigt nästa år, kanske har råd då