Full version: Parkslide dör
JKW
Bor i lägenheten och hade tänkt använda Parkslide som avskärmning.
No worries, den kommer såklart stå i kruka och inget jag tänker släppa lös bland innergårdarna. Och jo, Parkslide är jävligt fin som växt! Så den som vill bli av med lite kan ju ta och skicka några skott till mig.

Har tagit sticklingar två gånger och endast ett fåtal har överlevt för att sedan dö. Borde inte finnas något speciellt att tänka på för att hålla dom vid liv med tanke på vilka problem andra har med att bli av med Parkslide g.gif

Ett tips till er som som vill bli av med dom - Det effektivaste (i kruka) var helt klart att övervattna wink.gif
Huggorm
Gräv upp rotskott istället för sticklingar. Men rent generellt är krukodling svårt. Krukor blir varma på sommaren, kalla på vintern, jorden torkar ut, näringen tar fort slut osv.
Bengalow
Vae det inte något om att Parkslide var förbjudet att handskas med? Att all hantering är ett lagbrott?
JKW
Vad jag vet är det inte olagligt i Sverige.. Än! smile.gif Men det kan ju komma precis som det gjort i England men där rör det sig väl mer om att sprida växten?

CITAT (Huggorm @ 21-08-2017, 19:46) *
Gräv upp rotskott istället för sticklingar. Men rent generellt är krukodling svårt. Krukor blir varma på sommaren, kalla på vintern, jorden torkar ut, näringen tar fort slut osv.

Sant! Men å andra sidan så finns ju det problemet med alla krukväxter smile.gif
Men eftersom jag tycker om att ha ogräs i krukor kanske det sker snabbare, eftersom de har sån växtkraft smile.gif
Bengalow
Nej, det var i Finland som dom klassas som invasiva och skall utrotas...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon