Full version: Ekollon '
Ekollon Umeå
Jag älskar ek och vill gärna sätta några ekollon här uppe och testa om jag kan ha tur med det. Jag skulle vilja be någonnav er som har ett välvuxet ektröÄd som kan skicka mig ett antal ekollon så att jag sätter dem i kruka. Jag betalar självklart för posten plus miljontals tack. Gärna även tips på hur man gör . Jag satt några ekollon imar i annan del av världen. Jag blev jätte glad nör jag såg att dem gridde, nu har dem blivit typ 5 cenetemer höga , det så härligt att se dem växa.
Jag kommersat vara väldig glad och tacksam att få svar om detta
Huggorm
Jag skickar gärna ekollon, det är ollonår i år och massor av dom. Men de är inte riktigt mogna än, man skall nog vänta en månad till. Sedan bor jag i zon 3, om någon i zon 4-5 har ekollon är de bättre för Umeå.

Det bästa är att stoppa ekollonen i jorden på en gång. Låter man dom ligga i rumstemperatur torkar de ihjäl, låter man dom ligga i kylskåpet börjar grodden växa och kommer fortsätta till näringen i ollonet är slut eller de hittar jord.
Ekollon Umeå
Tack tack att du svarar på det. Vad roligt att det är ollonår. Jag får avvakta i så fall och se om det är någon från högre zoner som hör av sig, annar återkommer jag till dig lite senare. ha det skönt !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon