Full version: Uterum på Willab
Exotic
Hej ,

Tog en liten tur från Göteborg ner till Willab igår för att titta på ett uterum rolleyes.gif

Men så den stora frågan är vad för Glas skall man ta wacko.gif wacko.gif wink.gif
Isoler glas eller Energi glas ??

Det sa att det inte var så stor skillnad.

Vad säger Ni ???
Vore bra med lite hjälp och råda av er alla experter här på forumet biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif

tack på förhand smile.gif
TeliaNet
det beror på, ska du bara an vända den på sommaren så funkar vanligt glas.
men själv köper jag endast det bästa vad det än gäller, alltså tyckker jag att du ska köpa det absolut bästa. om du ska ha nån växt i uterummet på vintern så är det ju själv klart vad som ska väljas.

om du nu ska bygga/köpa ett helt uterum så är det ingen större kostnad att ta det bästa.
därför rek. jag dig att köpa vinter-isoler-glas.
Lady Hamilton
Du måste bestämma dig vad du ska ha rummet till ? Hur vill du använda det? Jag själv som bor mitt i Sverige och vill kunna övervintra en del blommor och även citrus buske m.m. har inget annat val än köpa VINTER isolerglas, om jag inte vill bli ruinerad av el-räkningen.
Blanda inte ihop de olika glasen, det finns olika sorter.

*Vanligt glas U-värde 5,7
*Energiglas U-värde 3,9
*Isolerglas U-värde 2,4
* Vinterisolerglas U-värde 1,1 (detta glas används i "offentliga" byggnader) och är det bästa på marknaden just nu. / Lycka till Hammis
Ingrid på Västkusten
Åtminstone tvåglas - strunt i beteckningarna skall det vara ett riktigt uterum så skall det vara det! Ett uterum = glädjerummet på vintern.....och skall ge Dig så lit ekostnader i uppvärmning.

Hälsar Ingrid
Exotic
Som det såg ut på Willab så var det 3 olika glas.

Fast jag vill kunna övervintra mina växter, rolleyes.gif och just nu funkar inte det alla bara dör sad.gif

Men det får nog bli isoler glas som det kallade det , , ,och det är 2 glas eller hur Ingrid ? wacko.gif smile.gif

För att kunna ha en vinterträdgård med just det glaset så är man nog i prisklassen minst 150 000 , , , sad.gif

Ja sen är det som så att det spelar roll var man bor smile.gif rolleyes.gif

men jag tackar för era infallsvinklar
rolleyes.gif smile.gif wub.gif biggrin.gif

Fortsättning följer smile.gif
TeliaNet
och jag som trodde det bl.a. skulle vara skutfönster.
självfallet ska du ha dubbelt om du inte ska skutfönster.
Ingrid på Västkusten
Om man skall köpa allt klart finns det inga genvägar till det man vill ha - kan man bygga själv elelr få hjälp delvis med byggandet ja då kan det gå men då skall man skaffa standardfönster två elelr treglas som vi gjorde. Annars är det PENGUR...

Hälsar ingrid
Exotic
Visst visst TeliaNet skall det vara skjutdörrar smile.gif på mitt uterum . smile.gif

Ingrid ditt rum har jag sätt, och det är mega läckert ,och på den höjden
rolleyes.gif smile.gif

ha det gott alla Exotic
Ingrid på Västkusten
Todeloo,

Mitt uterum om det skall köpas å lejas bort allt jobb vill jag inte ens nämna vad det skulle kosta LOL ... men Willab har ju en del raringar i sit sortiment i år faktiskt :-D och ett uterum är ju 'worth waiting for' absolut!

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon