Copycat
--
Fenja
Är det inte den som innerhåller halucinogener? Du kanske kan ha kul med den i alla fall? tongue.gif Arum cornutum alltså...
Copycat
--
wolkenkrabber
när den börjar lukta ställer du bara ut en fläkt så det blåser till grannens tomt beroende på viken du e sur på kan du vrida på fläkten, jag tycker att det låter trevligt att ha, men kan ju ignorera luken den e ju bara medans den blommar
Copycat
--
Christoffer
Jalapans rot kan man också äta och innehåller euforiserande/hallucinogena ämnen, men kan ge kräkningar också.
Den är mycket vacker som växt.

ARUM CORNUTUM har jag dock lust att odla när jag nu hör att
den har en "djävulsk lukt". Odla och ge bort till någon man tycker
mindre om. rolleyes.gif
Fenja
Tack för upplysningen Christoffer!
Fenja
Copycat
--
kerstin z5-6
Den lär du ju får ta in i vinter i alla fall smile.gif
Mexikansk underblomma
Arum cornutum
Placera löken på ett fat. Ingen jord, inget vatten. Blommar efter några veckor

Förvara sedan löken i källare till våren. Plantera då i kruka eller ute i trädgården

Vattna och göd under sommaren. Stora dekorativa blad

Ta in löken under senhösten Då är det värre med denna sak -Amorphophallus smile.gifsmile.gifsmile.gif

smile.gif
Hannele
Kerstin... vad är detta nu?? Hemma hos dej? unsure.gif
Copycat
--
kerstin z5-6
Inte hos mej men en "lökkompis har den -tack o lov har den ännu inte blommat Haha den luktar as ..
Icke härdig krukväxt via verberge smile.gif
pialotta
Amorphophallus - finns den??
blink.gif
Fantastisk växt - vill ha!
kerstin z5-6
Här kan löken /knölen beställas
Blombollarna smile.gif

Obs de har den inte alltid i sortimentet på nätet / men den kommer igen om den skulle saknas just nu smile.gif
Rek också Cardiocrinum giganteum jättelilja som blir minst 2 m hög i gynnsamt läge biggrin.gif
wolkenkrabber
copycat tack för knölen,
Copycat
--
wolkenkrabber
jiao, kan göra då, synd att det inte finns lukt foto
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon