Ina
Den 20:e maj är det Trädgårdsmarknad i Dannike! Marknaden är väl värd ett besök då den är välgörande fokuserad på det som namnet antyder. Massor med odlare och föreningar och försäljare av trädgårdsredskap coh hjälpmedel. Lite t-shirts och godis och annat plock fiins ju, mn det är inte det som tar överhanden!

Jag återkommer med lite info om vilka utställare som kommer att finnas!
*Felix matte*
CITAT (Ina @ 25-04-2004, 20:44)
Den 20:e maj är det Trädgårdsmarknad i Dannike! Marknaden är väl värd ett besök då den är välgörande fokuserad på det som namnet antyder. Massor med odlare och föreningar och försäljare av trädgårdsredskap coh hjälpmedel. Lite t-shirts och godis och annat plock fiins ju, mn det är inte det som tar överhanden!

Jag återkommer med lite info om vilka utställare som kommer att finnas!

Synd sad.gif
Jag är i dina trakter fram till 10 maj.
Sylvia
Var ligger Dannike och vad kan man tänkas hitta där?
*Felix matte*
CITAT (Sylvia @ 25-04-2004, 21:07)
Var ligger Dannike och vad kan man tänkas hitta där?

I Boråstrakten
Ina
Dannike ligger två mil sydost om Borås och på Dannike Trädgårdsmarknad kan man hitta perenner, pelargoner, vedklyvar, honungssenap, balsamin och paprika som odlats av eleverna på Dannikeskolan, jordgubbsplantor kryddväxter, Hoyasticklingar, S:t Paulior mm, mm!! Man brukar kunna åka hästkärra och titta på kaniner och höns. Jag skall kolla upp med skolan (som arrangerar) för en utställar- och försäljarlista.

Sen bor jag ju där oxå, man det kanske inte spelar någon roll... rolleyes.gif
Fenja
Kul!! Jag har bott här i trakten (uppåt Ulricehamn) i några år, men varit dålig på att upptäcka vad som händer runt omkring. Vilka tider är det öppet mellan? Antar att det är skyltat när man kommer fram till Dannike?
Väntar på mer info!
Fenja
Ina
Det kommer att vara skyltat och jag kommer att ge lite vägbeskrivningar här på odla hur man tar sej till Dannike från lite olika håll!! Är det någon som undrar ändå är det bara att skicka ett PM! smile.gif
Ingrid på Västkusten
Suck - jag hoppas de hör av sig för änsålänge har det varit skralt!

Hälsar Ingrid som vill va med...
Ina
Ajdå, Ingrid!! Jag skall ringa Linda och sätta blåslampa i baken på henne omedelbums... eller åtminstone ta reda på varför hon inte har ringt dej! Det kan ju vara så att platserna är slut... marknaden är på skolgården i Dannike så det finns ju inte hur mycket plats som helst, men men... jag ringer Linda! smile.gif
Blomstertanten
Synd att det är så långt bort !
Fenja
Vilken tid? eller är det kanske inte bestämt ännu?
Mvh
Fenja
Ina
Marknaden går av stapeln 20:e maj kl 9 -15!!

Från Göteborgshållet;
*Kör R40 till Borås där du svänger av och kör mot Växjö, R27.
*Följ R27 tills du har passerat Gånghester.
*Efter Gånghester kommer det en lång backe och efter den kör du rakt fram mot Dalsjöfors ca 500 m.
*Sen svänger du höger där det står "Gällstad 27". På den vägen fortsätter du 1 mil.
*Nu har du kommit till Dannike!! Sväng höger upp mot samhället och följ skyltar till parkeringar!!!

Är det någon som behöver guidning från nåt annat håll?
Fenja
Tack Ina! Vi kanske ses där!
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon