Full version: Lila änglatrumpet
Mell
Hej,

Är det någon som vet vart jag kan hitta fröer till en "lila" änglatrumpet?

Alla tips hittåt, tack biggrin.gif

Mvh. Mell
Ti bee
raravaxter.com? smile.gif
Kakaduan
Om du menar de där fina lila som är kritvita innuti och doftar fantastiskt, så hade jag sådana för några år sedan. Jag hittade (dyra) frön till dem hos Weibulls som har ett lite dyrare specialsortiment, åtminstone i butiken i Stockholm. Fick massor av frön från dem, men har aldrig lyckats övervintra dem och nu är nog fröna för gamla att gro.

Hälsningar
Charlotte
Mell
Tack för svaren.

Den jag i första hand söker är hellila, ganska skarp lila färg - åtminstone på bilden.
Den heter - Änglatrumpet Dubbel Purpur, Brugmansia.

Finns på Bakker, men kan inte hitta på något mer att köpa från dem just nu. De har dragit ner på sitt sortiment ordentligt verkar det som. Eller så är det jag som drömt att de har mer växter.

De har visserligen låg beställningsgräns - 135 kr, så i värsta fall får jag väl hitta på något.
Eller så får det helt enkelt bli en annan lila variant.

De jag redan har är helvita, har klarat vintern. Men å andra sidan har jag haft dem i inomhus.
Plockat en del skott också.

Mvh. Mell
anne
CITAT (Kakaduan @ 28-04-2004, 09:34)
aldrig lyckats övervintra dem och nu är nog fröna för gamla att gro.

Hälsningar
Charlotte

tongue.gif Dessa fröer blir bara bättre om de får ligga ett par år så upplever jag det i alla fall.
Mina tog sig inte alls förra året men i år har jag arton stycken vita blink.gif .

Så det är bara att testa sig fram.

Hälsar Anne
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon